Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Какво си ти: шаран, акула или делфин?
Шаранът следва закона на най-малкото сьпротивление. Той е практически сляп. Който живее като шарана, не забелязва какво става около него Живее откъснат от действителността. Не обича да се самоутвърждава. Бои се да казва „не“. А за ежедневието мисли следното: „Светът е място, където цари оскъдица. Няма да играя, понеже няма да спечеля. Тръгна ли да играя, ще загубя, няма да спечеля, знам си“. Шаранът не вижда нито в близък, нито в дългосрочен план, през целия си живот се жертва. Такива са всички жертви по света.
Акулата, от своя страна, вижда наблизо, но не е наясно с дългосрочните последици. Иска винаги да изпреварва другите. Впуска се в играта печеля-губя. Не се доверява нито на себе си, нито на околните, и не вдъхва доверие у никого. За ежедневието мисли: „Светът е място на оскъдица, няма достатъчно за всички. Следователно аз ще взема своето на всяка цена“.
Има и трети начин на живот и общуване със света. Това е алтернатива за богатите духом хора, извисили се над грижата за чистото оцеляване, и означава променена парадигма. Това е стратегия-та на делфина, който развива доверието във всички посоки: към себе си, към околните и към целия свят. Играе играта печеля-печеля. И умее да пра-ви от нищо нещо. Живее дълго, но сыцевременно е нащрек за настоящето. Делфинът мисли по следния начин: „Светът е потенциално място на изобилие. Има от всичко за всички. За да спечеля аз, не е нужно никой да загуби, освен ако сам не държи на това, но тогава това си е негов проблем“.
Из книгата: „Животът е приказка“ 150 истории за приключението да съществуваш, за смисъла на живота и силата на връзките
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)