Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Кампания на Dove разкрива нагласите на българките към стереотипите за женска красота
С издаването на „Книга за истинската красота” приключи тазгодишната кампания на Dove. Книгата разказва историите на 10 български жени и тяхната неподправена красота, през погледа на някои от най-вдъхновяващите писатели на България. Всеки, който проявява интерес, може да се сдобие с книгата безплатно от книжарници „Сиела“ до 18-ти юли или да изтегли електронен вариант от https://dovemybeauty.bg/real-beauty-book.
Книгата цели да помогне на възможно най-много българки да погледнат на себе си с нови очи и да открият красотата в собствените си истории.
Кампанията „Dove търси историите за истинската красота“ успя да докосне над 4000 жени от всички точки на България, на възраст от 16 до над 65 години. Те споделиха личните си и изключително емоционални истории, чрез попълване на специално разработена анкета на www.dovemybeauty.bg. Като резултат, 10 българки се срещнаха лично с писателите Теа Денолюбова, Ралица Генчева, Деси Нико, Ралица Стоянова, Елица Мавродинова, Радослав Гизгинджиев и Росен Димитров. Талантливите писатели имаха задачата да опишат гледните си точки към красотата в истинските истории на 10-те героини. Разказите им намериха място в „Книга за истинската красота“
След обобщаване на получените над 4000 резултата* от анкетите, изводите се оказаха любопитни:
- Само 32% от анкетираните жени заявяват, че се чувстват красиви;
- Останалите 66% са неуверени в красотата си;
- 2% дори казват, че не се чувстват красиви.
- И все пак, 71% от запитаните мислят, че това, което прави една жена красива, е нейната вътрешна увереност, сила и спокойствие;
- 47% от жените намират нещо във външния си вид, което определят като забележима, отличителна характеристика;
- 57% от жените виждат красотата в семейството и децата.
„Нашата мисия е да подкрепим жените в неравната битка със стереотипите, които им пречат да се чувстват красиви такива, каквито са“– коментира Леонора Шокордова от Dove България. „Резултатите от проучването ни доказват, че интуитивно българските жени знаят истината: красотата идва отвътре. Целта на тази кампания е да им даде нова увереност в тази истина, за да се чувстват красиви не само при специални обстоятелства, а ежедневно и ежеминутно.“
За Dove:
Dove е бранд, който можем спокойно да наречем лидер в застъпничеството за естествения външен вид на жените и е против нереалистичния идеал за красиво, наложен в нашата култура. Брандът застъпва тази тема, така актуална днес, преди повече от 60 години. В рекламните визии можете да видите истински жени, а не професионални модели, като през годините Dove създава някои от най-въздействащите кампании в света, посветени на борбата с непосилните и изкуствено наложени критерии за женска красота. В основната визия на Dove за тази година, например, са снимани български жени, чиито изображения не са обработвани и променяни с помощта на графични програми.
*Проучване на Dove, част от кампанията „Dove търси историите за истинската красота”, проведена между 08.03.2019-21.04.2019 г. на интернет адрес https://www.dovemybeauty.bg. Участвали 4149 жени.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)