Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Какво е най-важното качество, за да бъдеш успешен в сферата на маркетинга и комуникациите?
Сигурна съм, че всеки маркетолог, бидейки вид магьосник, си има своя тайна рецепта или съставка. Ако преди много години ми бяха задали този въпрос на, 100% щях да отговоря – креативността, но сега за мен това е комплексният поглед върху нуждите на потребителя. Анализът и правилното дефиниране на първичните, вторични и латентни нужди на потребителя са основният фактор за успех при създаването, въвеждането и комуникирането на продукт или услуга.
Не на последно място маркетологът трябва да съчетава успешно уменията на разказвач на приказки, търговец и дипломат, защото ние сме продавачи на идеи, в които останалите трябва да повярват, инвестират и заобичат.
Как бихте описали своя стил на работа? Защо избрахте този подход?
Може би ще звучи като клише, но моят стил е „екипност без привкус на еднолично лидерство“.
В ежедневната си работа спазвам основно няколко принципа: конструктивна екипна работа, равнопоставеност, „вътрешна“ брейнсторминг методология. За мен създаването на креативна екипна среда е изключително важно, ролята на лидера е по-скоро да подпомага процесите и хората, както и да окуражава и „най-странните“ идеи, защото иновациите са навсякъде, просто трабвя да ги открием.
Кой е най-отличаващият се проект, който реализирахте във Fibank?
Надявам се той тепърва да предстои, защото като организация винаги сме били амбициозни. Управлявайки шест години маркетинговите комуникации във Fibank, с екипа ми реализирахме множество чудесни проекти, както продуктови. така и социални. Преди години мой преподавател в университета ми даде ценен съвет – никога да не се „влюбвам“ в проекта, за да мога да запазя обективната и безпристрастна гледна точка върху създаденото.
Съвета спазвам и до днес. но ако трябва да отлича някой проект, то той ще бъде с определението: проектът, реализиран с най-много усмивки и любов. През 2017 г. с ДНК реализирахме съвместна благотворителна кампания в подкрепа на дейността им за насърчаване на раждаемостта у нас.
Тук използвам платформата Ви, за да благодаря на дванадесетте известни личности и семейства с деца, които прегърнаха идеята и дариха сърцата и лицата си с цел създаването на благотврителен календар.
Набраните средства от реализацията на благотворителния календар, които Fibank удвои, подпомогнаха каузи на „Направи го за България“ и фондация „Искам бебе“ в дейността им за подкрепа на раждамемостта в България.
Илона Станева е директор „Маркетинг и реклама“ във Fibank. Завършила е „Маркетинг, реклама и бизнес администрация“ в УНСС, специализирала е „Интегрирани маркетинг комуникации“ в университета Delaware и Design Thinking в Emeritus Institute of Management.
От шест години е директор Маркетинг и реклама във Fibank. Преди това е изпълнявала длъжността директор Търговска дирекция в БНТ. Голяма част от опита си в маркетинга е натрупала в сектора на бързооборотните стоки, като маректинг мениджър в „Белла България“ АД. Преди това е управлявала маркетинговите и PR комуникации на „Хепи“ АД, „Капитан Кук“ и SASA. Член на борда на Superbrands Bulgaria и почетен посланик на иновативния
сп. BussinessLady
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)