Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път…
Драстично поскъпват автомобилите втора употреба. Според експерти цените им вече са нагоре с между 40 и 50 процента, а това намалява както печалбите, така и броя на купувачите. Поскъпването в последните месеци се дължи най-вече на скока в цената на различни услуги, които в автокъщите се налага да използват, за да въведат автомобила в годен за употреба и за шофиране вид.
Напълно забравете разбирането си за евтин автомобил. Това вероятно е първото заключение, до което сами спонтанно ще стигнете, ако решите да купувате кола втора ръка и поразровите обявите в интернет. Автомобилите вече са значително по-скъпи отпреди няколко месеца. „Някъде между 40 и 50 процента е оскъпяването на автомобила. Това не значи, че като се оскъпи с тези проценти, автомобилът е по-качествен и продуктът, който се продава, е по-добър. Опитваме се да лавираме между високата цена, между качеството и в същото време да ангажираме клиента да дойде да купи стоката“, твърди Владо Янчовски, собственик на автокъща.
Поскъпването се дължи не просто на търговско решение в автокъщите, а на промяната в цените на различните етапи, през които една кола, внесена от Германия, преминава, за да излезе на българския пазар здрава и атрактивна.
„Поскъпнаха всички допълнителни разходи – било услуги, транспорт, мита, както са швейцарските, и ДДС. Транспортът поскъпна, примерно от 1000-1100 лв на автомобил в момента плащаме 1600 лв. на кола. За тенекиджийски услуги, на детайл за боядисване взимаха около 120 лв. – сега взимат 270. Повече от два пъти.
Тези, които са майстори по двигатели, по миещи части… също вдигнаха много осезаемо цените. И ние сме в патова ситуация, защото няма конкуренция в този бранш, специално за майстори. Веднага вдигат цената с оправданието Украйна. Това това удря първо върху нашия бизнес, след това удря и върху крайния клиент“, твърди Янчовски. А тези удари са тежки. В сектора се наблюдава понижена мотивация сред работещите, а немалко са тези, които заключват автокъщите си и се преориентират. Но пазар на автомобили винаги ще има, успокояват търговците.
Каква е вашата реакция?
Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път през 1844 г. в гр. Смирна (дн. Измир). С него е поставено началото на българския периодичен печат. На 1 април 2013-та година, 169 години след началото на първото издание на списание „Любословие”, поставяме началото на неговото онлайн издание