Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път…
Министерството на икономиката и индустрията, съвместно с всички търговски вериги, които вече са подписали Декларация за партньорство, започва от днес инициативата „Достъпно за вас“. Тя има за цел да бъдат постигнати трайно ниски цени за българските потребители на хранителните продукти от първа необходимост, напомнят от ведомството.
Вчера министърът на икономиката и индустрията Богдан Богданов коментира, че „инициативата започва поетапно в партньорство с повечето от по-големите търговски вериги, като се водят разговори и с по-малки регионални такива. Целта е да се гарантират най-достъпните цени на дадени стоки от малката потребителска кошница“.
За повишаване на информираността на потребителите, всеки един търговски обект, който се е включил в кампанията, ще ползва логото на инициативата „Достъпно за вас“. То ще бъде позиционирано до стоката, която е предложена в конкретната седмица. Кампанията стартира с фокус върху минимум 50 продукта от малката потребителска кошница. От тях най-малко 16 продукта в един магазин трябва да са отбелязани с логото на инициативата. Обхватът й предвижда осигуряване на седем продуктови групи от малката потребителска кошница, отговарящи на обичайните изисквания за качество и съдържащи всички необходим продукти за разнообразно хранене, а именно: хляб, захар и зърнени храни, включващи брашно, хляб, тестени изделия, макарони, захар, варива, включващи ориз, зрял боб, леща, грах, нахут, месо и месни продукти, включващи прясно свинско месо, прясно пилешко месо, риба, малотрайни колбаси, трайни колбаси, мляно месо (кайма), мляко, млечни продукти и яйца, включващи прясно мляко между 1 процент и 4 процента масленост, UHT млека, кисели млека, кашкавал, сирене бяло саламурено, извара, яйца, плодове, включващи ябълки, грозде, цитрусови и южни плодове, други пресни и замразени плодове, зеленчуци, включващи домати, краставици, зеле, пипер, зрял лук, чесън, праз, кореноплодни зеленчуци, листни зеленчуци, други пресни зеленчуци, картофи, консервирани зеленчуци и продукти на зеленчукова основа, животински и растителни масла и мазнини, оцет и сол, включващи млечни масла, олио, оцет, сол. Продуктовата кошница за съответната седмица ще се включи в брошурите на веригите, включително и в дигиталните им издания.
Министерството на икономиката разчита на пазарните механизми и на свободната конкуренция като цели по-добри цени за българските потребители, формирани на пазарен принцип и чрез доброволното партньорство между държавата и бизнеса. Ведомството продължава разговорите с всички потенциални партньори, които имат желание да се включат в кампанията, с идеята тя да достигне до потребителите във всяко едно населено място.
Провеждането на кампанията няма за цел да засегне производителите или дистрибуторите на по-ниско ниво от веригата за доставки, напротив – насърчава търговските вериги да работят по-тясно с тях, изтъкват от Министерството. Инициативата „Достъпно за вас“ се провежда в унисон с механизма в т. нар. „Зелен документ“ на Европейската комисия за най-добри практики между търговците във веригата на доставките, където основно се визират хранителните продукти.
На седмична база в Министерството на икономиката и индустрията ще се прави анализ, за да се следи динамиката на цените. В следващ етап през сайта на ведомството, в специално изготвена платформа, потребителите ще могат да изберат подходящ за тях продукт и да видят откъде могат да го закупят.
Инициативата има за цел да осигури информираност на потребителите и достъпност до основни хранителни продукти от малката потребителска кошница, чрез предлагането им на възможно най – ниски цени, базирайки се на принципите на конкурентност, без да оказва негативно влияние върху останалите участници в икономическите отношения, посочват от Министерството.
Каква е вашата реакция?
Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път през 1844 г. в гр. Смирна (дн. Измир). С него е поставено началото на българския периодичен печат. На 1 април 2013-та година, 169 години след началото на първото издание на списание „Любословие”, поставяме началото на неговото онлайн издание