Д-р Андрей Велчев е главен редактор на Luboslovle.bg, доктор по…
Средата, в която работят съвременните журналисти, ПР-и, практици и критици, е изключително променена. Традиционните медии трябва вече да си адаптират съдържанието за социалните мрежи. Това каза журналистът и медиен анализатор Боби Иванов в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria сводещ Живка Попатанасова. Гостът коментира новият курс във Факултета по журналистика и масови комуникации „“Медиен мониторинг на социалните мрежи“.
„Променената среда, в която функционира журналистиката, ПР-ът и като цяло комуникацията. Не могат просто да напишат една новина, която да споделят в социалните мрежи – трябва да се адаптира съдържанието, за да е адекватно на съответния канал“.
Съветът, който винаги съм давал и на клиенти, и на студенти, е персонализирайте съдържанието, каза гостът. „Съдържанието, което публикувате в Twitter трябва да се различава от това, което публикувате в LinkedIn и това, което публикувате във Facebook. Аудиториите са различни и очакванията – също“.
Много хора, при появата на нов тип медия заклеймяват старата и казват, че това е нейният край, но това не е така, каза Иванов. „Теорията и практиката е доказала, че при поява на нещо ново старото не умира, а само се адаптира и надгражда спрямо средата“.
Каква е вашата реакция?
Д-р Андрей Велчев е главен редактор на Luboslovle.bg, доктор по национална сигурност и политология, магистър по политически мениджмънт и публични политики, както и по масови комуникации от Нов български университет. Той е автор на множество публикации и интервюта в областите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации, както и по теми, свързани с националната и личната сигурност, хибридните войни и съвременните заплахи. Член е на: Съюза на българските журналисти, Асоциацията на полицейските началници, Националния съюз „Безопасност и охрана“, Националната асоциация „Сигурност“