Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Bacardi, която притежава едноименния бранд ром и стотици други алкохолни марки, се споразумя да купи компанията за висококачествена текила Patron Spirits International срещу 5.1 млрд. долара, съобщава Reuters. Това е първата голяма сделка за Махеш Мадхаван, който беше назначен за главен изпълнителен директор на Bacardi през октомври. Според анализаторите от Jefferies целта на Мадхаван е да се издигне Patron сред премиум брандовете и да увеличи глобалните продажби.
Новината за сделката идва дни след придобиването на производителя на текила Avion от Pernod Ricard и месеци след придобиването на друга такава компания – Casamigos на Джордж Клуни, за 1 млрд. долара. Цената за придобиването на Patron е 7.5 пъти стойността на прогнозните й продажби, докато тази, която плати Diageo за Casamigos, е 20 пъти по-голяма от прогнозните продажби. Голямата разлика при този показател се получава заради предвижданията за много по-големи продажби на Patron, отколкото на Casamigos.
Patron е основана преди повече от 25 години и вече се конкурира с брандове като Avion, Diageo’s Don Julio и Brown-Forman’s Herradura. Основаната през 1862 г. компания Bacardi, притежаваща марки като рома Bacardi, водката Grey Goose, джина Bombay Sapphire, е имала миноритарно участие в Patron през последните десет години.
Възход на пазара
Продажбите на текила се увеличават по-бързо, отколкото тези на целия алкохолен пазар. По данни на IWSR пазарът на твърд алкохол в САЩ през 2016 г. се е свил с 1.3%, докато този на текила е нараснал с 5.2%.
Потребителите се насочват към по-скъпите алкохолни напитки, което прави премиум брандовете все по-предпочитани.
Сделката между Bacardi и Patron се очаква да приключи през първата половина на 2018 г., след като бъде одобрена от регулаторите.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)