1_23_patron_buysbacardijpgBacardi, която притежава едноименния бранд ром и стотици други алкохолни марки, се споразумя да купи компанията за висококачествена текила Patron Spirits International срещу 5.1 млрд. долара, съобщава Reuters. Това е първата голяма сделка за Махеш Мадхаван, който беше назначен за главен изпълнителен директор на Bacardi през октомври. Според анализаторите от Jefferies целта на Мадхаван е да се издигне Patron сред премиум брандовете и да увеличи глобалните продажби.

Новината за сделката идва дни след придобиването на производителя на текила Avion от Pernod Ricard и месеци след придобиването на друга такава компания – Casamigos на Джордж Клуни, за 1 млрд. долара. Цената за придобиването на Patron е 7.5 пъти стойността на прогнозните й продажби, докато тази, която плати Diageo за Casamigos, е 20 пъти по-голяма от прогнозните продажби. Голямата разлика при този показател се получава заради предвижданията за много по-големи продажби на Patron, отколкото на Casamigos.

Patron е основана преди повече от 25 години и вече се конкурира с брандове като Avion, Diageo’s Don Julio и Brown-Forman’s Herradura. Основаната през 1862 г. компания Bacardi, притежаваща марки като рома Bacardi, водката Grey Goose, джина Bombay Sapphire, е имала миноритарно участие в Patron през последните десет години.

Възход на пазара

Продажбите на текила се увеличават по-бързо, отколкото тези на целия алкохолен пазар. По данни на IWSR пазарът на твърд алкохол в САЩ през 2016 г. се е свил с 1.3%, докато този на текила е нараснал с 5.2%.
Потребителите се насочват към по-скъпите алкохолни напитки, което прави премиум брандовете все по-предпочитани.

Сделката между Bacardi и Patron се очаква да приключи през първата половина на 2018 г., след като бъде одобрена от регулаторите.