Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Снимка на учебно помагало в социалните мрежи възмути родителите на четвъртокласници. На нея се вижда задача в учебно помагало, в която са назовани имената на няколко вериги за бързо хранене, като са написани и конкретните марки.
Публикацията е споделена над 2000 пъти, а коментарите са стотици, като преобладава възмущението.
Коректно ли е децата да учат марките на тези вериги? Задачата е дадена в учебно помагало по български език за допълнителна подготовка. След отзвука в социалните мрежи, Министерство на образованието съобщи, че ще направи спешна проверка на съдържанието на учебника.
Проверка на bTV установява, че министерството проверява грешен учебник. От образователното министерство проверяват учебника по „Домашен бит и техника” от 2002 г., а не въпросното помагало.
Учителите не виждат проблем в съдържанието на задачата. „Училището не трябва да е нещо изолирано извън живота. Няма какво да се лъжем, че тези вериги са част от нашия живот и все по-масово много ученици влизат в тях”, каза началният учител Дани Боянова.
Въпросното помагало е на издателство „Булвест 2000” и е одобрено от образователното министерство. От издателството ни изпратиха писмено становище, в което заявяват, че при нов тираж този текст ще бъде коригиран.
Според министерството случаят е свързан със старата нормативна уредба. „В тази нормативна система не е имало изрично изискване учебниците да не съдържат елемент на търговска реклама. От текста се внушава, че тези храни не са здравословни и са вредни. Друг е въпросът, че са упоменати конкретните вериги, което може да се счита за реклама”, заяви Диана Вълчанова от дирекция „Учебници и училищна документация” към МОН.
В новия закон за училищно и предучилищно образование вече фигурира текст, според който в учебните материали изрично се забраняват елементи на търговска реклама.
bTV, „Тази сутрин“
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)