Социалната мрежа Twitter разсея съмненията, че абонатите й намаляват, като отчете ръст на потребителите си с 16 млн. души през второто тримесечие. Това е 6.3% повече, отколкото добавените потребители през първите три месеца на годината. Така компанията доказа на скептиците, че популярността на социалната мрежа не е достигнала своя пик, каквито опасения имаше в началото на годината. Това доведе до ръст на акциите й с 29% от 38.59 до 49.62 долара за брой.
„Постигнахме прогрес по всички бизнес фронтове и нашето финансово представяне е повече от отлично“, коментира главният изпълнителен директор на Twitter Дик Костоло, цитиран от Wall Street Journal.
Мобилни успехи
Подобно на Facebook Twitter също се възползва от преминаването на потребителите от настолни компютри към мобилни устройства. Преместването на фокуса на двете компании по отношение на рекламите вече дава своите плодове. Така Twitter отчита почти удвояване на приходите до 312.2 млн. долара, след като пусна нови типове мобилни реклами. В момента постъпленията от смартфони и таблети вече съставляват 81% от общите продажби на реклами. Седмиците на световното първенство по футбол в Бразилия също подпомогнаха резултатите от второто тримесечие, което е подтикнало повече хора да се присъединят към Twitter.
Проблемът е, че компанията продължава да е на загуба, като за периода април – юни тя е на стойност 144.6 млн. долара. Тя все още се опитва да доизгради бизнеса си и наема нови инженери.
Технически погледнато, ако не се включват неоперативни разходи , компанията е на малка оперативна печалба. Финансовите резултати позволиха на Костоло да си поеме въздух, след като се опитва да убеди инвеститорите, че Twitter остава фактор в интернет пространството, с растяща потребителска база и може да генерира достатъчно приходи.
Абонатите на компанията започнаха да се свиват през последните години, въпреки че се наложи сред медиите като източник на информация. След разочароващите финансови резултати през първото тримесечие Костоло направи промени в ръководството на Twitter, като замени главния оперативен директор и размени финансовия с инженерния директор. Това помогна на представянето на акциите на компанията, но инвеститорите очакваха още подобряване на резултатите.
Рекламни надежди
Усилията за овладяване на мобилното пространство дават своите финансови плодове, но все още Twitter заема много малка част от рекламата в този сектор. Тя е доста зад лидерите Google и Facebook, които държат по-големия дял от пазара, който се очаква да достигне 32.71 млрд. долара през тази година. Twitter се предвижда да вземе 2.8% от мобилните приходи от реклама за цялата 2014 г. Социалната мрежа разчита на нов тип реклама за смартфони и таблети, която пусна в края на второто тримесечие. Тя кара потребителите да свалят приложения, което е един от начините на Twitter да привлече повече пари от игри, туристически сайтове и онлайн търговия. Технологията вече се прилага ефективно от Facebook за стимулиране на приходите.
Резултатите за второто тримесечие не успяха да убедят всички инвеститори, че компанията ще тръгне отново нагоре и може да излезе на нетна печалба.
„Трудно е да се даде оценка само от едно тримесечие, коментира Аарон Кеслър, анализатор в Raymond James, цитиран от Wall Street Journal. Лекият ръст на потребителите обаче е стъпка в правилната посока за компанията.“
Капитал Daily | стр. 17 | Юлиян Арнаудов