Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път…
Съществува сериозен риск потребителите да станат жертва на нелоялни търговски практики и измами, ако тепърва решат да направят резервации за посрещането извън дома на Коледа и Нова година. За това предупреждават от онлайн платформата „Ние, потребителите“, след като стана ясно, че пакетите за настаняване у нас в хотели с празнични програми и СПА и уелнес центрове, както и в къщи за гости за празниците са изчерпани, а направените записвания за пътувания в този период са около 560 000.
Най-голям е рискът при резервация на къща за гости – едно от най-търсените места за настаняване за посрещането на Коледа и Нова година. Ако все пак туристите решат да потърсят оферти и да направят резервация в този късен момент, е важно да предприемат някои предварителни проверки и проучвания.
В момента оферти за наемане на къщи за гости могат да бъдат открити по-скоро в сайтове за безплатни обяви или подобни платформи, а цените на някои от тях могат да изненадат със своята атрактивност, особено на фона на отчетеното поскъпване на услугите в сектора средно с 11-17% за година.
Освен цената, друг ориентир за истинността на обявата за наемане на къща за гости могат да бъдат снимките. Понякога те са на реално съществуваща къща за гости със същото име като в офертата-фантом, която може да бъде открита за наемане в специализирани търсачки, но на значително по-висока цена. Друг път изображенията са свалени от банки със снимки или от съвсем други обекти за настаняване.
В някои случаи не се посочва точен адрес на къщата и се прави уговорка, че при наближаването на датата на резервацията допълнително ще се изпратят координати или собственикът ще ви посрещне някъде по пътя и ще ви заведе до мястото. Накрая се оказва, че става дума за несъществуващи никъде под небето къщи-фантоми или за реални къщи за гости, които обаче са на друг собственик.
Как да не попаднете в капан при резервиране на къщи за гости?
На първо място проверете дали обектът фигурира в регистъра на Министерството на туризма, който може да откриете на официалната интернет страница на ведомството на адрес: https://bit.ly/2Gqqo2j. Преди да направите резервацията се свържете с къщата и се уверете, че офертата е пусната от там и че става дума за точно това място за настаняване, на посочения адрес. След превеждането на капарото позвънете в къщата за гости, за да потвърдите получаването на сумата и наличието на резервация на ваше име. Запазете всички платежни документи и писмена кореспонденция във връзка с резервацията, извършвани уточнения или промени по нея. Преди да тръгнете отново се обадете в къщата за гости, за да сте сигурни, че ви очакват.
Има случаи, в които особено за празниците, обикновени хотели се рекламират като СПА и уелнес центрове. Те обаче нямат нито необходимите условия, нито нужния персонал, за да предоставят такъв род услуги. Когато изберете подобен туристически обект, преди резервацията направете справка в съответния регистър, за да се уверите, че мястото има такава категоризация: https://bit.ly/30yl3NI.
Друг трик и нелоялна търговска практика е да се категоризират хотели, като наименованието им включва и определен брой звезди, каквито на практика те не претижават. Така името на хотела и 3*, напр. могат да бъдат търговската марка, под която обектът се рекламира, а той всъщност да е категоризиран с 2 или дори с 1 звезда. Подобен подход заблуждава туристите, морално укорим е и представлява нарушение на потребителското законодателство.
„Ние, потребителите“
Каква е вашата реакция?
Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път през 1844 г. в гр. Смирна (дн. Измир). С него е поставено началото на българския периодичен печат. На 1 април 2013-та година, 169 години след началото на първото издание на списание „Любословие”, поставяме началото на неговото онлайн издание