Той е дипломиран психолог и социолог, който има и магистърска степен…
Отговор от КЗП – Пародия на свършена работа
Когато КЗП се превръща в КЗК (Комисия за защита на корпорациите)
Какви точно са казусите и измамите от страна на Виваком по отношение на един конкретен казус може да видите от предишните две статии. Тук само ще представя накратко в какво се е състояло разследването на КЗП. Те просто са попитали Виваком за становище по въпроса. Колко мило! И какво са очаквали да кажат от компанията? Че са виновни! Да, ама не! От Виваком просто са заявили, че мобилното ми потребление в Швейцария било реално и коректно. Което няма как да е вярно, защото мобилните ми данни бяха изключени. Освен това в писмото на КЗП пише следното:
„Vivacom информира, че Ви е уведомило за началото на ползване на услуги в роуминг, за приложимите цени в роуминг, за невъзможността потреблението на данни да бъде следено в реално време в мрежите на определени оператори и да бъде уведомен и/или услугата да бъде спряна при достигане на лимита за данни в роуминг от 115 лв., както и за възможността да получи повече информация на +35987123..“
В този цитат всяка една дума е лъжа. Но може ли една лъжа да мине за истина, ако не се споменава времето, за което се отнася? Отговорът е, че Може! Защото, както описах във втората статия, тези неща наистина ми бяха написани, но не когато е трябвало, а месец и половина след събитията в отговор на моята жалба към Виваком. Тоест това става доста след като от компанията ме измамиха с нереален трафик, блокираха ми картата, излъгаха ме, че ще ми пуснат интернета, ако платя определена сума и дори не се извиниха, че техните служители постоянно и некомпетентно ме лъжеха за причини на проблеми и за услуги. В момента, дори след като платих сумата, за която ме изнудваха, все още нямам никакъв интернет- мобилните данни, които са ми по договор, изобщо не са активни. (В началото не знаех причината за това, но човек, който е имал подобен проблем, ми каза как да го реша- ще разберете малко по-надолу.) Но това не пречи от Виваком да продължават да са нагли. Вижте този цитат:
„Дружеството в своето становище е посочило, че в случай, че Вие желаете, можете да подадете молба в магазин от търговската им мрежа за спиране достъпа до мобилен интернет…“
Какъв мобилен интернет да ми бъде спрян, като той в момента не ми е активен изобщо. Разбирате ли за какво ви говоря? Аз от месец нямам мобилен интернет, а от компанията дори не са разбрали и ми предлагат да го спрат. Да ми спрат достъпа до нещо, до което нямам достъп? Как по-точно става това?
Разбира се, мога лесно да си възстановя мобилния интернет като просто си рестартирам телефона, но в момента не ми се занимава и реално не ползвам такава услуга. По-интересното е, че за 1 месец Виваком не са успели да установят, че имам някакъв проблем с мобилния интернет в България, докато в чужди държави веднага засичат несъществуващ трафик на мобилни данни. Дали и те не са направили „специално“ проучване, подобно на КЗП, като са попитали швейцарците дали всичко е наред с данните, които са им предоставили, и те са им отговорили, че няма проблем? В случая мога само да гадая каква точно е истината, защото никой от замесените в случая не провежда истинско разследване, а само лъжат и игнорират по-голяма част от информацията, която им предоставих.
Очевидно специално при мобилните оператори (при други видове проблеми, може да си вършат доста по-добре работата) КЗП не може да свърши никаква работа, свързана с истинско разследване. Те просто питат измамника дали всичко е наред и щом той потвърди, въпросът е решен. Ако това е начинът за установяване на измама от страна на КЗП, то подаването на жалби към тях по отношение на мобилните оператори е абсолютно безсмислено, защото едва ли ще се намери измамник, който да си признае вината доброволно, след като любезно го попитат. Особено, ако е корпорация, която няма проблеми да лъже.
Всичко това означава ли, че нищо не може да се направи, за да бъдат спрени мобилните оператори да ни мамят и крадат? Не означава! Само ни дава ясна визия, че нищо няма да бъде свършено от държавна институция или контролен орган. Но големите корпорации постоянно забравят, че съществуват благодарение на своите клиенти и винаги ги подценяват. Но именно от клиентите зависи, докога ще продължи да съществува дадена алчна компания с некадърно обслужване. А те могат да се преместят в друга компания, ако ме разбирате!
Каква е вашата реакция?
Той е дипломиран психолог и социолог, който има и магистърска степен по Социална психология. Още по време на следването си започва да се занимава със спортна и когнитивна психология, мотивационна психология, здравословно хранене и коучинг, както и да провежда проучвания в сферите на етологията, епигенетиката, невропластиката, груповата динамика, поведенческата икономика и социалното инженерство. Понастоящем работи като Лайф коуч и НЛП терапевт, но всяка година отделя време и за практиката си на спасител и плувен инструктор.Въвежда в практиката няколко иновативни психологически техники, като „ходеща терапия“ и комбинация между класически масаж и психотерапия. Автор е на четири научнопопулярни книги и на една двустранна стихосбирка в съавторство с Армен Месропян. Има публикувани статии в списанията „Инсайт” и „Българска наука”.