Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Американският гигант във видео стрийминга Netflix експериментира с функция, която позволява на зрителите да гледат филми с до 1,5 пъти по-бърза от обичайната скорост, тествайки подход, който стана популярен при подкастите и клиповете в YouTube. Опцията е налична на мобилни устройства с Android, но Netflix предупреди, че може да не стане в постоянна, съобщава Bloomberg. „Ние винаги експериментираме с нови начини да помогнем на потребителите да използват Netflix“, се казва в съобщение на компанията от понеделник. По-рано уебсайтът Android Police съобщи за теста, цитиран от Bloomberg. Други медийни платформи вече приеха подобна по-висока скорост. YouTube позволява на зрителите да гледат клипове със скорост до 2 пъти по-бърза от нормалната.
Това е възможно и в приложението на Apple за подкасти. На практика тази функция дава възможност потребителите на YouTube да гледат 10-минутно видео на тема готвене например за пет или шест минути. Но подходът е по-противоречив, когато става въпрос за видеоклипове, които хората смятат за изкуство. Netflix си е създал репутация на компания, която поставя под въпрос стандартите за забавление по начини, които биха могли да обидят някои зрители.
Компанията засегна любителите на киното с настояването си филмите да бъдат достъпни за гледане вкъщи по същото време, когато се появяват и в кината, както и с това, че позволи на зрителите да пропускат началните надписи на филмите и сериалите. Режисьорът Джъд Апатов възрази срещу този ход в понеделник, като каза, че би призовал всеки режисьор или създател на шоу по света да се бори срещу Netflix заради това. „Ние ви даваме хубави неща“, каза той в Twitter. „Оставете ги така, както са предназначени да бъдат гледани.“
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)