Сега четете
Facebook: Има въпроси, които са по-големи от нас

Facebook: Има въпроси, които са по-големи от нас

Screenshot (7)Независимо дали искаме, или не, ние влияем на обществото. Facebook е огромна платформа – имаме 2.7 млрд. потребители в момента по света. Като такава голяма платформа ние носим отговорност. И Facebook не се плаши от това. Това заяви Габриела Чех, ръководител „Публични политики“ за Централна и Източна Европа във Facebook, по време на дискусия „Социалните медии: предимство или вреда за демокрацията?“ Форумът беше организиран от Медийната програма за Югоизточна Европа на фондация „Конрад Аденауер“ и Софийски форум за сигурност пише Economy.bg.

„Недостатъците на Facebook са, че всички са там и има твърде много информация. Ако не внимавате, ще прекарате повече часове в скролване, отколкото би ви се искало“, призна Чех. „Ако не внимавате, ще си загубите времето в разговори с хора, с които всъщност не бихте искали да се занимавате“

Къде е границата на свободното слово и трябва ли социалните медии да бъдат регулирани – отговорите от Facebook

По думите на Чех дискусиите относно това какво да бъде свалено и какво да бъде оставено на платформата могат да бъдат изключително чувствителни, тъй като става дума за етика и морал. „Има въпроси, които са по-големи от нас“, посочи представителят на Facebook.

Тя даде пример с историческата снимка на голо плачещо момиченце, което бяга от напалмовата атака във Виетнам през 1972. „Бяхме изправени пред голяма дилема: имаме снимка с историческа стойност, символ на травма, но от друга страна, имаме нулева толерантност към детската порнография. След доста тежък вътрешен разговор достигнахме до заключението, че има случаи при които ще позволяваме изключения“. Facebook позволи публикуването на снимката в платформата, след като свалянето й предизвика огромна полемика.

„Има страни, в които няма никакъв проблем да се разхождаш гол на плажа, да се снимаш така и да качиш снимката във Facebook. Ако свали тези снимки, Facebook ще бъде критикуван. Защото така нарушаваме човешките права на тези хора. В други страни обаче не е позволено да бъде показана дори и малко разголена част на жена. Как да се намери балансът тогава?“ Така Чех се опита да обясни комплексните въпроси, пред които е изправена платформата. Тя отбеляза, че до края на годината Facebook ще изгради екип от независими експерти, които да помагат при решаването на подобни сложни въпроси, свързани със съдържанието.

Чех коментира и нуждата от регулация в социалните мрежи. „Преди 15 години не знаехме в какво ще се превърне Facebook и колко важен ще се бъде дигиталният свят в живота на хората. Този свят сега е различен. С 2.7 млрд. потребители нерегулираният интернет вече не е опция“, подчерта тя. „Нужни са регулация и законодателство. Трябва да започнем да работим с правителствата и с други заинтересовани страни, за да се превърнем в регулиран онлайн свят“.

Преди изборите за Европейски парламент Чех обърна внимание и на политическите реклами в социалната мрежа. „Facebook реши да регулира политическите реклами на платформата. Ако искате да публикувате политическа реклама, ще трябва да получите оторизация от Facebook, трябва да обявите източника на средствата и коя страна стои зад кампанията“, обясни тя. Чех изтъкна, че понякога е трудно да се прецени какво е политическа реклама и какво не. Защото често хората дискутират в платформата по различни теми и това по-късно оказва влияние, когато потребителите се отправят към урните. „Тези въпроси нямат ясен отговор. И може би не е работа на платформи като нашата да решават. Затова имаме нужда от помощ“, призна Чех.

Вижте и

Като бивш журналист тя коментира и как Facebook влияе на издателския бизнес. „Не е в интерес на Facebook да срине медиите. Нямаме интерес да разпространяваме фалшиви новини“, посочи Чех, като допълни, че социалната мрежа разработва продукти, които да подпомогнат бизнес модела на медиите.

Запитана за връзката между фалшивите новини и езика на омразата Чех отбеляза, че макар Facebook да насърчава свободата на словото, като позволява на потребителите да се изразяват свободно, това си има ограничение. „Нашите потребители нямат право да нападат други потребители или да застрашават сигурността им. Езикът на омразата е лимитът на свободата на словото“, подчерта Чех.

Luboslovie.bg по economy.bg

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре