Батерия, която наистина ще издържи на динамичния ви начин на живот; вътрешна памет, от която не трябва да триете нищо; ексклузивни партньорства и безпроблемна и невидима интеграция между различните устройства, сред които и една нова категория. С тези смели обещания на 24 август Samsung Galaxy Note9 стъпва на пазара, включително и в България.Презентацията на новия модел даде насоките, които анализатори търсят за новата посока, по която южнокорейският гигант ще тръгне, за да запази първата си позиция на един от най-конкурентните пазари.
Продажбите на мобилните телефони в световен мащаб вече започнаха да намаляват , а Samsung губи позиции от китайските конкуренти, които печелят клиентите с агресивни рекламни кампании и по-ниски цени.Наскоро южнокорейската компания отчете край на поредицата от рекордни печалби, а новият флагман Galaxy S9 не отговори на очакванията за приходи, превръщайки се в най-лошо представящият се модел от гамата от Galaxy S3 насам.
За второто тримесечие на настоящата година смартфон подразделението на гигант отчете $2,4 милиарда оперативна печалба срещу $3,6 милиарда година по-рано.Петте най-големи производители на смартфони в света са Samsung, Apple и три китайски марки. Наскоро Huawei изпревари производителя на iPhone и зае втора позиция . Това обаче трябва да притеснява не Купертино, а Samsung, тъй като данните на IDC показват, че трите китайски бранда – Huawei, Oppo и Xiaomi – „ядат“ от пазарния дял на южнокорейския гигант, докато Apple запазва позиции.Именно заради това снощната презентация бе очаквана от анализаторите.
Дали отговори на тяхните очаквания, още не можем да кажем, но компанията явно полага усилия да се отличи от китайските конкуренти, за да затвърди първата си позиция.Сухите данни: наследникът на миналогодишния Note8 може да се похвали с 0,1″ по-голям диспей до 6,4″, батерия с капацитет 4 000 mAh, 6GB RAM и 128GB вътрешна памет (или с 8GB RAM и 512GB вътрешна памет, но този модел няма да се продава в България), 8-ядрен процесор и две задни камери по 12MP с възможност за промяна на размера на отвора (f1,5/f2,4).Камерата е станала и по-умна – тя вече сама може да реши кога да направи снимка, а освен това и ще ви предупреждава, ако кадърът, който сте заснели не е на фокус или пък човекът е мигнал.
Освен големият дисплей, Note9 (и въобще серията Note) се отличава със своя стайлус S-Pen. Тази година той е изцяло обновен и благодарение на bluetooth свъраност чрез него с едно натискане на бутона могат да се правят снимки, да се сменят слайдове на презентация, да се пуска и спира видео и други.Как обаче той ще помогне на продажбите? Samsung този път реши да се опита да разшири целевата група, като включи две нови категории: геймърите и хората на изкуството.За първата, тя специално подчерта мощността на процесора (53% по-бърз от миналогодишния и 23% по-бърза видеокарта), както и специалното му охлаждане, подходящо за дълги сесии игри. Хардуерната мощ, в комбинация с двата AKG говорителя, голямата батерия и Екран, би трявало да спечелят запалените по игрите.
За да направи сделката още по-сладка, Samsung добавя и специално партньорство с Epic Games – компанията зад изключително популярната в момента мобилна игра Fortnite, което ще даде предимство на южнокорейската компания. Досега мобилната игра бе достъпна само за потребителите на продуктите на Apple.Втората нова група, към която Samsung се опитва да насочи Note9, е хората на изкуството и тези, които се занимават с дизайн. По време на презентация бяха демонстрирани възможностите за рисуване върху дисплея.Samsung Galaxy Note9 вече може да бъде поръчан на цените от 1 949 лв. в Technomarket и Technopolis, както и директно от Samsung и от мобилните оператори.
Samsung представи още и своя отговор на HomePod и Google Home – домашният асистент Galaxy Home, който ще работи с Bixby. Така компания прави късен опит да навлезе на пазара на домашни асистенти, доминиран от конкурентите на компанията.Устройството трябва да спечели дял благодарение на високото качество на звука (каквото липсва при Google Home и Amazon Alexa) и с обещанията за безпроблемна интеграция между всички категории умни продукти на Samsung.Именно безпроблемната интеграция бе важна част от презентацията. Силната екосистема, позволяваща прехвърляне на съдържание и продължаването на работата в различни приложения от едно устройство на друго, досега бе запазена марка на Apple, като благодарение на нея компанията от Купертино успява да спечели и да задържи своите клиенти. Samsung са си взели бележка усилват работата си в тази посока.Една от първите възможности бе демонстрирана на сцената.
Тя става възможна благодарение на ексклузивна сделка на Samsung и Spotify, която интегрира приложението за стрийминг на музика в смартфоните.По време на демонстрацията бе показано как телевизор Samsung „улавя“, че се прибирате вкъщи, слушайки Spotify на телефона си, и предлага с един бутон прехвърлянето на звука към него. Същото може да бъде направено и с домашния асистент Galaxy Home.Samsung представи и нов умен часовник, като даде обещание за батерия, която ще издържа „няколко дни“ и ще има LTE свързаност. Той излиза на пазара на 7 септември.Както посочихме, Note9 излиза на пазара на 24 август т.г. – точно година и един ден по-късно от предшественика, което ще ни позволи да сравним данни за предварителните поръчки и първата седмица от продажбата, за да разберем дали Samsung е поел по правилен път.
Главен редактор на Любословие.bg.
Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Функционални
Винаги активен
Техническото съхраняване или достъпът са строго необходими за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично поискана от абоната или потребителя, или единствено с цел да се осъществи предаване на съобщение по електронна съобщителна мрежа.
Опции
Техническото съхранение или достъпът са необходими за легитимната цел да се съхраняват предпочитания, които не са поискани от абоната или потребителя.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за статистически цели.Техническото съхранение или достъп, които се използват изключително за анонимни статистически цели. Без съдебна призовка, доброволно изпълнение от страна на Вашия доставчик на интернет услуги или допълнителни записи от трета страна, информацията, съхранявана или извличана само за тази цел, обикновено не може да се използва за идентифицирането Ви.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъпът са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя на даден уебсайт или на няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.