Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Въвеждането на електронна винетка от 2017 година вероятно ще се отложи, процедурата е спряна, заради обжалване в Комисията за защита на конкуренцията. Агенция “Пътна инфраструктура” обяви през април поръчка за проектиране и въвеждане на електронна система за събиране на пътни такси на стойност 200 млн. лв. със срок на изпълнение 19 месеца. Процедурата е атакувана с жалба до КЗК от “Мархинженеринг” ЕООД, става ясно от писмен отговор на регионалния министър Лиляна Павлова.
Електронната система предвижда въвеждането на тол-система за камионите над 3,5 тона, които ще плащат на база изминато разстояние, и електронна винетка за леките автомобили на база време. Тол-такси ще се събират за 16 317 км, от които 737 км. са магистрали. Превозните средства до 3,5 тона ще заплащат електронна винетка за фиксиран времеви период от датата на закупуване.
Регионалният министър Лиляна Павлова уведомява, че заради жалбата от 5 май процедурата за избор на изпълнител на изграждането на електронната система е стопирана. По думите на министъра най-късно до 20 юли 2016 г. КЗК трябва да вземе окончателно решение по жалбата. След това има двуседмичен срок, в който решението на КЗК може да се обжалва и пред Върховния административен съд, който до един месец следва да се произнесе.
Министърът припомня още, че тръжната процедура включва и изграждането на 420 стационарни контролни пунктове, с по няколко регистриращи устройства. По републиканската пътна мрежа вече има изградени 320 контролни рамки с броячи-класификатори. За целите на системата е предвидено изграждането на още 100 нови контролни рамки, както и дооборудването на останалите 320 рамки. Тяхната роля ще е осъществяването на контрол по спазване на задължението за заплащане на пътни такси.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)