Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Телевизионните HD канали навлизат бързо на всички пазари, сочи статистика на сателитния оператор SES за миналата година.
Броят на HDTV програмите, обслужвани от флотилията от повече от 50 сателита, отбелязва ръст от 18% през 2015 г. и достига 2230, което представлява 31% от общия брой ТВ канали, излъчвани от сателитите на SES.
За сравнение, броят на HDTV каналите, разпространени от останалата част от индустрията, се е увеличил с 13%, или около 6400 канала, съобщават от компанията.
Като цяло, броят на ТВ програмите, излъчвани от SES, е нараснал с 11,3% до 7268 канала през миналата година, в сравнение с общия темп от 2% за останалата част от индустрията.
Високите резултати се дължат на множеството нови HD канали в Европа и Северна Америка, както и на разширяването на видео бизнеса на SES на развиващите се пазари. Близо 60% от всички ТВ програми, доставяни от SES, се излъчват в MPEG-4 формат.
Общият брой на ТВ каналите в Европа, излъчвани от SES, нараства с 9%, като достига почти 2600 ТВ канала, докато числеността на каналите в Северна Америка остава непроменена – 1800 програми.
Продължителното навлизане на HDTV канали, които изискват повече сателитен капацитет от SD каналите, е основният фактор за растеж. HDTV каналите в Европа нарастват с повече от 25% до близо 700 канала, докато в Северна Америка увеличението е с над 3%, като броят им надхвърля 1200.
Разширяването на портфолиото от ТВ програми на SES е особено изразено в развиващите се пазари. В момента SES разпространява близо 2900 ТВ канала в Латинска Америка, Азиатско-тихоокеанския регион, Близкия Изток и Африка (40% от общия брой канали). Това представлява ръст от 25% само за една година. Броята на HDTV програмите се е удвоил и достига 300.
Източник:b2bmedia.bg
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)