Сега четете
Capital.bg: "Канал 3" и "Про Нюз" имат най-голям приход от предизборните кампании до момента

Capital.bg: "Канал 3" и "Про Нюз" имат най-голям приход от предизборните кампании до момента

Kanal-3„Канал 3“ на Делян Пеевски е най-големият предизборен бенефициер след телевизиите – от началото на кампанията преди около седмица медията е скючила договори за реклама на политически партии на обща стойност 107 хил. лв. Най-големият предизборен рекламодател на телевизията е БСП.Най-предпочитаният форма за политическа реклама обаче остават печатните издания и основно тези на „Про Нюз“ и Петьо Блъсков – „24 часа“ и „Труд“. Към 4-ти октомври в двата вестика са влети 204 хил. лв. Най-щедри отново са БСП, следвани от ГЕРБ, сочат данни на Института за развитие на публичната среда (ИРП).

Сред радиата най-големи постъпления отчита „Дарик“ – 157 хил. лв.Телевизионната сагаКато се изключи приходът на „Канал 3“, изглежда телевизиите не са особено предпочитано място за предизборна реклама. За сега БТВ, БНТ и Тв7 имат нулеви постъпления от такава реклама. Единствената друга телевизия с предизбрни реклами е „Нова“, получила малко над четири хиляди лева от „Реформаторския блок“.

Най-много усилия за рекама в „Канал 3“ са хвърлили БСП, които са сключили договори за 30 хил. лв. Отлъченият от БСП и подкрепен в последствие от АБВ кандидат за кмет на София Георги Кадиев е вторият най-голям предизборен рекламодател в тв канала за сега, последван от Българския демократичен център (БДЦ). Според доклада Атака и ДПС не рекламират в тази телевизия.Пари като вестнициПърви по популярност и приходи са вестниците – общо 306 хил. лв. от реклама са постъпленията в печатните медии от началото на кампаниите.

Освен „Про Нюз“, другите медии, получили тънко парче от предизботния пай са „Монитор“ и „Телеграф“ на Делян Пеевски и Ирена Кръстева с общо 66.6 хил. лв., както и няколко по-малки регионални издания.На печатните издания разчитат най-много ДПС, които са вложили близо 95 хил. лв. от целия си бюджет до сега (или общо 134 хил.лв.) във вестници. Рекламата на либералната партия във вестниците „Монитор и „Телеграф“ струва 60 хил. лв.ГЕРБ и БСП са изразходвали съответно 66 и 61 хил. за реклама във вестници, като са се насочили към „Про Нюз“ и някои малки регионални медии.

От радиоефира до интернет Радиото се нарежда на трето място по предизборни рекламни блокове. Тук най-предпочитаните станции са „Дарик“ и К2, сключили договори за съответно 157 хил.лв. и за 32 хил. лв. Най-много в радиореклама са вложили БСП – над 61 хил. лв. Реформаторският блок е отделил малко над 34 хил. лв, ГЕРБ – около 33 хил. и Георги Кадиев – 35.5 хил. лв. Сравнително малко са изразходвали за радиореклама ДПС, БДЦ и ВМРО.Рекламата чрез банери на страниците на електронни издания не е сред предпочитаните практики на тези местни избори. От 15 медии, които ИРП е проследила, постъпления от реклама са получили точно пет.

Най-популярни са рекламните услуги на информационна агенция „Фокус“ (Focus-news.bg), където партиите са инвестирали 95 хил лв. Останалите средства са поделени между mediapool.bg (17 хил.лв.), offnews.bg (осем хиляди лева), dir.bg (6.6 хил.лв.) и изданията на „Икономедиа“ – „Дневник“ и „Капитал“ – общо малко над две хиляди лева.

Вижте и

Най- много в интернет са рекламирали ГЕРБ и Георги Кадиев. В интернет са съсредоточени и основната част от рекламните усилия на „Движение 21“ на Татяна Дончева.Териториално разпределениеКато най-щедри в предизборната борба се очертават ГЕРБ, които от началото на кампанията са сключили договори са близо 168 хил. лв.Следват БСП с почти 160 хил. и ДПС с 135 хил. лв. за политическа реклама.

Кампанията зад кандидата за кмет на София Георги Кадиев прави сериозно впечатлние – само за около седмица в реклама са вложени близо 119 хил. лв. Официално въздържали се от платено медийно присъствие са АТАКА и Глас Народен, които не са сключили нито един договор за реклама с някоя от изброениите в приучването медии, сочат още данните.

Интересен момент е, че въпреки естеството на предстящите избори, на регионалните медии се обръща малко внимание. За сравнение – националните „24 часа“, „Труд“, „Монитор“ и „Телеграф“ са събрали от предизборната агитация над 133 хил. лв., докато регионални издания като „Марица“ в Пловдив, „Конкурент“ във Враца и бургаския „Черноморски фар“ са успели да се преборят за в пъти по-малки суми.
Дата: 07.10.2015 14:53
Източник: www.capital.bg
Автор: Александра Козбунарова

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре