Редакционен коментар
Марина Колева
Всеки допуска грешки, но когато се занимаваш с комуникации и публичност, и когато хиляди хора те следят, грешките са недопустими. Особено, когато не говорим за безобидна технически грешка или неточност, а за проявана лош вкус, грубост и всякакво чувство за такт. Точно такава проява на лош вкус беше е една от последните публикации на „Еделман” – най-голямата независима PR агенция в света.
За „Еделман“ отминалата седмица не беше успешна. Това, което се случи на тях е и урок за всяка PR агенция и напомняне, че професионалната етика трябва да е водеща. Всъщност, няма значение колко си голям, трябва да останеш човек и винаги да имаш чувството за такт. Никоя корпоративна или PR цел не е уважителна причина да потъпчеш чувствата на някой друг. В конкретния случай, тези на семейството на Робин Уилямс. А на колегите от „Еделман” това явно им е убегнало. (М.К.)
Списанието PR Week коментира изцепката на „Еделман“ така:
След като ден след смъртта на актьора Робин Уилямс, вицепрезидента и експерт по връзки с медиите в офиса на агенцията в Ню Йорк Лиса Ковиц написа и публикува статия, озаглавена „Грабни мига” (Carpe diem), на „Еделман” им се наложи да се извинят.
Агенцията използва социалната мрежа Twitter, за да поднесе публично извинението си „към всички засегнати”, добавяйки, че не са имали намерението да се възползват от смъртта на големия актьор, „допринесъл толкова много”, въпреки че не изглежда като да са свалили публикацията.
(бел. ред.: А и те в действителност не са и тя все още може да бъде прочетена тук).
Неуместната им блог публикация представя смъртта на актьора Робин Уилямс като „момент, които не трябва да се пропуска (carpe diem) от специалистите по душевни заболявания”.
Ковиц започва: „ Докато скърбим за загубата на Робин Уилямс заради депресия, трябва да видим удачната възможност за национален диалог по темата.”
И продължава: „Кончината му вчера е миг, които не трябва да се пропуска от психоаналитиците и хората, които страдат от депресия и искат да научат повече за условията и начините, по които могат да я преодолеят.
„Границата, по която трябва да се движат е много тънка, така че да не изглежда като експлоатация на ужасната ситуациа, но същевременно е поучителен момент за всички ни и не бива да се пропуска (Ние също балансираме с тази публикация.)”
Извинението дойде след многобройните отрицателни реакции и коментари под поста, както и критиката от страна на издания като Гаукър (Gawker), които определиха Едалман като „бездушен PR конгломерат” в саркастичен коментар на статията.
„Да се срещнете с мъртва знаменитост или да страдате от същата форма на душевно заболяване като наскоро починала такава си е почти прикрита благословия за вас, клиентът на Еделман” написаха Гаукър.
София, 17 август 2014
Източник: PR Week