Сега четете
Bluesky: Новият конкурент на X, който привлича все повече потребители

Bluesky: Новият конкурент на X, който привлича все повече потребители

Bluesky е децентрализирана социална платформа, създадена от Джак Дорси, бившия изпълнителен директор на Twitter, с цел да предложи алтернатива на традиционните социални мрежи, като се фокусира върху прозрачността и по-високата степен на модерация от страна на потребителите. Проектът стартира през 2019 г., а след придобиването на Twitter от Илон Мъск, Bluesky се отделя като независима компания.

Платформата вече има над 20 милиона потребители към ноември 2024 г.

Bluesky използва отворен код и децентрализираната рамка AT Protocol, което позволява създаване на различни социални приложения, които взаимодействат помежду си. Основният интерфейс на Bluesky наподобява този на Twitter, като позволява публикации с до 256 символа, включително изображения. Платформата е безплатна и не използва реклами или продажба на данни, а вместо това търси начини за финансиране чрез персонализирани домейни и премиум услуги.

Bluesky също така се опитва да решава проблемите с дезинформацията чрез маркиране на подвеждащи линкове и предлага различни функции за модерация, включително автоматизирани инструменти за идентифициране на неподходящо съдържание и възможност за блокиране или заглушаване на потребители.

Вижте и
Кой ще е следващият президент на САЩ

Въпреки това, платформата се е сблъскала с критики за недостатъчната защита на уязвими потребители и модерацията на расистко съдържание.

Сред известните потребители на Bluesky са конгресменката Александра Окасио-Кортес и президентът на Бразилия, Луис Инасио Лула да Силва, както и медийни организации като Bloomberg и The Washington Post.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре