Глобата на професионалната мрежа е наложена от Ирландската комисия за защита на данните с обвинение за незаконно обработване на лични данни на потребители в рамките на Европейския съюз с цел предоставяне на информация за целенасочена реклама.
Специалистите съветват потребителите на социални мрежи да дават съгласие за обработка на личните си данни само чрез декларация, отбелязване с отметка или друг недвусмислен начин
Задължително е и да предоставяте тази информация доброволно, информирано и за конкретно описани цели. В гореспоменатия случай нарушението на Общия регламент за защита на данните се крие в предварително поставени тикове и т. нар. условия за мълчаливо съгласие за обработка на данните на потребителите.
Социалните мрежи имат право да изискват и предоставяне на личен документ за валидиране на профил при изрично дадено съгласие от страна на потребителя за извършване на конкретна услуга и обработването на лични данни да бъде преустановено след завършване на верификацията.
От онлайн платформата „Ние, потребителите“ напомнят, че притежателят на данните има право по всяко време да оттегли вече дадено съгласие, включително свързани с профилирането, и добавят, че личните данни не се ограничават само до три имена, ЕГН и адрес. Хобита, интереси, работа, здраве, местоположение и др. също оформят нашия социален профил и представляват огромен интерес от страна на рекламодателите (и не само).
До 15 ноември и други платформи като УouTube, Snapchat и TikTok трябва да предоставят данни за алгоритмите си и препоръчваното от тях съдържание, към което насочват своите потребители. Очаква се именно тези данни да изяснят механизмите за подбор и контрол на информация, потенциалните рискове за влияние върху психиката най-вече на подрастващите и как най-ефективно да се противодейства на незаконни практики в онлайн пространството.