Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Проучване показва, че прекарваме по няколко часа на ден със смартфоните си, а за година се взираме в екраните три месеца сумарно. Някои бизнеси намират идеи как да се свържем повече с реалния свят – примерът е от Верона.
Ресторант в италианския град предлага на клиентите дигитален детокс. Всеки достатъчно смел да се раздели с мобилния си телефона си го оставя в пощенска кутия на входа, а заведението черпи с бутилка вино.
Така двама предприемачи от града на Ромео и Жулиета са се заели да накарат хората да променят навиците си поне на масата. Макар и неохотни в началото клиентите постепенно започват да следват правилата.
„Ако оставиш жена си, тя ще те търси, но не и телефонът ти. В действителност печелите свободно време и релакс. Така че накрая оставаме двамата със съпругата ми и оставяме телефона настрана“.
„Освен това клиентите си говорят помежду си, защото са без телефон, разменят си по няколко думи за ястието или нещо друго, защото не могат да го снимат“, коментира Федерико Д`Еркиа, собственик на ресторанта.
Менюто също е необичайно. Ястията носят имената на обитателите на жилищен блок: шпионинът, управителят или хората от първия етаж. Всичко служи за насърчаване на общуването.
Шест часа и 37 минути е средното време, което човек прекарва на телефона или компютъра в световен мащаб.
Италианците губят 35% от времето си, използвайки тези устройства, а 21% казват, че се тревожат, ако прекарват твърде много време далеч от телефоните си.
bntnews.bg
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)