Сега четете
Намаляване на санкциите при непосещение на училище стимулира маргинализацията

Намаляване на санкциите при непосещение на училище стимулира маргинализацията

Това е и дискриминация спрямо учениците, които не взимат държавни пари

С тази позиция излиза заместник-председателят на ВМРО Красимир Богданов. Повод за реакцията му е поредната недомислена ултралиберална идея – помощите, които родителите получават за отглеждането на деца, които не посещават редовно училище, да се спират само за 1 месец. До сега мярката беше радикална – за 1 година и това даде своите резултати. Върна много деца от рискови групи в класната стая.

„Намаляване на рестрикцията само на 1 месец обаче ще доведе до още по-голяма незаинтересованост към учебния процес. Въведената по предложение на ВМРО през 2019 година мярка цели да регламентира правилата за получаване на помощи от маргиналните групи, като ги обвърже с детските надбавки. Основната цел обаче е задържането на децата в училище.“, припомня идеята за въвеждане на мярката Богданов.

Позицията на ВМРО е категорична, а именно, че интеграцията на маргинализираните групи минава единствено през образованието, приучаването към спазването на правилата и законите на страната. Нещо, което беше залегнало и в т.нар. „Циганска концепция“ на Красимир Каракачанов.

„Социалните помощи, в частност детските надбавки, са свързани с осигуряване на елементарни средства за нуждите на децата. Когато те не се използват по предназначение за облекло, обувки и възможности за посещаване на училище, следва, че те се използват за задоволяване нуждите родителите, а не на децата. От друга страна, предложената мярка спирането на надбавките да е само за 1 месец ще разруши правилата в системата на образованието.“, категоричен е още зам.-председателят на ВМРО.

„Какъв стимул да посещават учебни занятия ще имат деца, които не получават детски надбавки? Те ще бъдат строго наказвани за над 5 неизвинени отсъствия до края на учебната година, а за тези от махалите наказанията ще важат за 1 месец. Да не говорим, че това е избирателен подход, поставящ едни ученици в привилегировано положение. Той ще стимулира непосещението на учебни занятия. Отново деца ще бъдат карани да просят и крадат, за да задоволяват нуждите на недобросъвестни родители, а в студените месеци ще седят на топло и ще ползват привилегиите на училищната среда.“, продължава с аргументите войводата.

Вижте и

Припомняме, че по Конституция образованието до 16 години в България е задължително. Една от разпоредбите на Закона за образованието е, че „то има интегрираща и приобщаваща функция чрез усвояването на българския език“.

„Крайно време е да се спре с привилегиите и източването на социалните фондове на държавата, в което определени групи са се превърнали в професионалисти!“, категоричен е още Красимир Богданов.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре