Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път…
Тази сутрин първата въздушна линейка трябва да излети от производителя в Италия към България. Това заяви премиерът Николай Денков в началото на днешното редовно правителствено заседание.
„Това е нов етап в спешната помощ и здравната грижа за българите. Това са спасени животи. Медицинският хеликоптер ще помага на хора, пострадали при инциденти. Ще транспортира пациенти от едно лечебно заведение в друго, ще съдейства в донорски ситуации и ще доставя спешно оборудване, кръв, органи и лекарства, когато и където е необходимо“, посочи Денков.
„До края на 2026 г. България ще има шест хеликоптера. За евроскептиците нека да припомня – закупени са с европейски средства по оперативните програми и Плана за възстановяване и устойчивост“, допълни още премиерът.
Той припомни, че въздушните линейки, които ще придобие страната ни, са ключови за осигуряване на спешна медицинска помощ навсякъде в страната. Техните бази са определени така, че всяка част на страната да бъде покрита от поне два хеликоптера, уточни министър-председателят.
„Така гарантираме медицинска помощ в т.нар. „златен час“, като въздушните линейки ще помогнат да намалим броя на загиналите в злополуки и ще дадат шанс на пациенти в животозастрашаващо спешно състояние. Разходите за въздушната помощ за всеки един пациент се поемат от държавата, никой няма да има нужда да плаща за това. Не бива да пропускаме и истинските герои – летците, които ще управляват хеликоптерите, както и лекарите, които ще спасяват пациентите. Нека да припомня, че първо се наложи да „спасяваме“ въздушното спасяване. Спряхме ликвидацията на дружеството, което беше създадено от редовното правителство на Кирил Петков, но беше закрито от служебните правителства“, посочи още Денков.
Той отбеляза положените усилия от екипите на министъра на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков, както и на здравеопазването Христо Хинков, за постигнатите резултати.
Любословие.бг припомня, че производител на българските въздушни линейки е италианската фирма „Леонардо“. Първата машина ще бъде в избраната разцветка в червено и бяло и се очаква да е с регистрация LZ-HMA.
Първите шестима български пилоти, завършили обучение в Италия, вече получиха и своите бревети – свидетелства за летателна правоспособност. Те им бяха връчени лично от министър-председателя Николай Денков на церемония през декември м.г. във въздушната база на „Гранична полиция“ на Летище София, където се очаква временно да бъде базиран първият хеликоптер. По график в края на юни тази година трябва да пристигне вторият хеликоптер, предвиден за оперативната база в Долна Митрополия, а през декември се очаква третата машина, който ще е на разположение в оперативната база в Сливен.
В системата за спешна помощ по въздух се очакват да работят общо 36 пилоти и 14 инженери. На борда на машината ще има и медицински лица, които вече преминават съответните обучения. По данни на министъра на транспорта Георги Гвоздейков скоро страната ни ще разполага с общо осем болнични вертолетни летища. Вече имаме три регистрирани площадки в УМБАЛ „Света Анна“ в София, МБАЛ „Уни Хоспитал“-Панагюрище и УМБАЛ „Света Марина“-Варна. В момента Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ разглеждат документите на още пет болници, от които две в София и по една в Русе, Пловдив и Велико Търново.
На територията на страната се очаква да бъдат изградени общо шест оперативни бази на бъдещата система за спешна помощ по въздух, а разположението им дава възможност до всяка точка на страната да могат да достигат два хеликоптера едновременно, спазвайки правилото за „златния час“.
Каква е вашата реакция?
Първото българско списание, издадено от Константин Фотинов за пръв път през 1844 г. в гр. Смирна (дн. Измир). С него е поставено началото на българския периодичен печат. На 1 април 2013-та година, 169 години след началото на първото издание на списание „Любословие”, поставяме началото на неговото онлайн издание