Сега четете
Руските матрьошки, Огилви, политически скандали, джуджета и великани

Руските матрьошки, Огилви, политически скандали, джуджета и великани

Любящи словото читатели,

Не съм писал аналитична статия от много време. Вероятно липса на подходящ повод, мотивация или вдъхновение. Тези три елемента са много важни за всеки творец, писател и журналист. Е, моята мотивация сте вие- читалите на медията, която издавам вече 12 години – luboslovie.bg. Вие, които ни се доверявате всеки ден – Благодаря ви.

По образование и професия съм и политолог и журналист, но за да не приличам на политиците, захранващи тези професии с новини и поводи за коментарни и аналитични статии и стотици телевизионни ефири ще се сбия до това да споделя повод от пречетеното и написаното в книгите, което остава, а не казаното, което отлита по бързо от скролване на скучен клип в ТикТок или друг нюзфийд или дори по-бързо дари от жената/мъж с рокличката и фиу фиу фиу… тротинетката на Емили, която тя спря за управлява по улиците и магистралите под натиска на закона и властта.

От близо година в моят профил във Фейсбук/мета споделям съвети и спомени от прочетени книги, накарали ме да се замисля за живота, паметта и поуките от него. Днес си спомних за Дейвид Огилви. Божеството на копирайтинга (професионалното списване на рекламни текстове за социални медии и брошури), много преди този термин да е измислен. Той e бил бизнес магнат и един от най-добрите рекламисти на всички времена. Още повече той е бил първо писател, и то дяволски добър и след това … всичко друго.

Лично аз, постоянно черпя вдъхновение от велики писатели като Вирджиния Улф , Ърнест Хемингуей и него – Дейвид Огилви.

Заради тежката, объркана, кална и мрачта политическа обстановка отново преглеждам най-великата книга на рекламния гений, Огилви за рекламата. Защо рекламата ли?  Защото политическата реклама е един от най-важните инструменти за ефективна и ефикасна комуникация  между партии и граждани в съвременния ни свят. Освен това е съществен елемент от изборен процес и неизбежен компонент от формирането на политическия имидж на политиците и партиите.

Поради това политическата реклама трябва да бъде изследвана и анализирана дотолкова, доколкото е нейна приложението  не само в предизборни кампании, а в ежедневния ни политически и обикновен живот- защото всички знаем, че дори и ние да не се интересуваме от политика, тя се интересува от нас.

По повод поредните скандали в държавата, ще споделя част от интервю на Огилви за РУСКИТЕ МАТРЬОШКИ, без да търся символика или прилака с лица или събития, държави, дипломатическа мисия … посланиции, което не мога да ви уверя, че е случайност, защото случайностите не се повтярят, нали?

ОГИЛВИ: Когато наемаш хора отвън, много важно е да знаеш как да го правиш. Преди известно време имахме среща на Борда на директорите всеки директор имаше пред себе си по една от тези руски матрьошки.  Казах им: „Това сте вие. Отворете ги.“

И така, всеки отвори матрьошката си и вътре намери друга по-малка. Отваряха ги една по една и всяка ставаше все по-малка. И накрая, когато стигнаха до най-вътрешната част, в най-малката матрьошка намериха миниатюрно листче хартия, на което бях написал моето мото.

Вижте и

Когато го разгънаха, прочетоха следното: „Ако винаги наемаме хора, които са по-малки от нас, ще се превърнем в компания от джуджета. Ако, от друга страна, винаги наемаме хора, които са по-големи от нас, ще се превърнем в компания от гиганти.“

Така и в политиката… политиците се обграждат само с джуджета, които им пречат да надаскачат размера си и те правят не гиганти, а ниски хора. Възрастните хора казват, че когато „малките хора започнат да хвърлят голяма сянка значи залезът е близо.“

Но нека съм позитивен за край, на новото начало – най-тъмно е преди зазоряване. В мрака и студенината на нощта, точно преди да се покажат първите лъчи … да изгреем, за да засенчим никак не високите хора.

 

Андрей Велчев

Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по Политология  с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)

 

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
1
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре