Сега четете
Наследството на д-р Мартин Лутър Кинг е от значение за всички социални проблеми днес

Наследството на д-р Мартин Лутър Кинг е от значение за всички социални проблеми днес

Чък Колсън често описва важността на живота и наследството на д-р Мартин Лутър Кинг, младши. През 2009 г. Чък, заедно с колегите си автори д-р Тимъти Джордж и д-р Робърт Джордж, цитират д-р Кинг в Манхатънската  декларация , изявление на съвестта по отношение на живота, брака и религиозната свобода в Съединените щати.

През 1955 г., след само една година пастор на църква в Монтгомъри, Алабама, д-р Кинг е избран да ръководи организация, която бойкотира обществения транспорт. Това беше в отговор на ареста на  Роза Паркс , която отказа да отстъпи мястото си на бял пътник в автобус. Със забележителна ораторска способност и застъпничеството си за мирен протест, д-р Кинг стана основен глас на Движението за граждански права.

Чък Колсън отбеляза три важни аспекта от работата на д-р Кинг. Първо, д-р Кинг беше дълбоко повлиян от християнската си вяра. Въпреки че сега е известно, че поредица от лични неуспехи  са, за съжаление, поредни , принципите, от които той говори и пише, безспорно са християнски. Размишлявайки за времето на д-р Кинг в Бирмингам, борейки се срещу сегрегацията и за равни възможности за работа за афро-американците, Чък отбеляза следното:

По време на своята кампания за граждански права в Бирмингам, д-р Кинг изисква от всеки участник да подпише обещание, с което се ангажира да направи десет неща. Първият беше да „размишлявам ежедневно върху ученията и живота на Исус“. Други включваха очакването, че всички участници ще „ходят и говорят по начина на любовта, защото Бог е любов“ и „се молят ежедневно да бъдат използвани от Бог, за да могат всички хора да бъдат свободни“.

За да разберат наистина Мартин Лутър Кинг, учениците трябва да научат за неговата християнска вяра. Това беше в основата на това, което правеше.

Наскоро  спортният коментатор Крис Брусард и експертът по правата на човека д-р Мат Даниелс продуцираха  видео поредица  , наблягаща на библейските принципи, вдъхновили живота и работата на д-р Кинг. Д-р Даниелс е загрижен, че християнската основа на наследството на д-р Кинг се губи. Можете да намерите тази поредица „Споделете мечтата“ на  churchsource.org.

В друг коментар Чък Колсън отбеляза как д-р Кинг разбира божествения закон като източник на човешкия закон. Най-голямата демонстрация на това от Кинг беше в неговото  „Писмо от затвора в Бирмингам“,   нещо, което Чък Колсън често наричаше „най-важният правен документ на двадесети век“. Ето го Чък:

Кинг защити трансцендентния източник на авторитета на закона. По този начин той възприема консервативен християнски възглед за правото. Всъщност той беше може би най-красноречивият защитник на тази гледна точка по своето време, както, което е интересно, днес може да бъде съдия Кларънс Томас.

Пишейки от затворническа килия, Кинг заявява, че кодексът на справедливостта не е човешки закон: това е Божи закон. Представете си един политик да направи такъв коментар днес.

Въз основа на това убеждение, че Бог е основният източник на закон, д-р Кинг настоя, че всеки несправедлив закон всъщност изобщо не е закон. Това е основата на неговия възглед за гражданското неподчинение, нещо, в което християните не само  могат да  участват  но и  трябва  да участват. Тук отново е Чък Колсън, който  описва възгледа на Кинг :

„Човек би могъл да попита“, пише той, „как можете да се застъпвате за нарушаване на едни закони и спазване на други?“ Отговорът „се намира във факта, че има два вида закони: справедливи закони… и несправедливи закони. Човек има не само правна, но и морална отговорност да спазва справедливите закони,” каза Кинг, „но обратното, човек има морална отговорност да не се подчинява на несправедливите закони.”

Вижте и

Как се определя дали законът е справедлив или несправедлив? Справедливият закон, пише Кинг, „е в съответствие с моралния закон или Божия закон. Един несправедлив закон… не е в хармония с моралния закон.“

Тогава Кинг цитира Свети Августин: „Един несправедлив закон изобщо не е закон“. Той цитира Тома Аквински: „Несправедливият закон е човешки закон, който не се корени във вечния или естествения закон“.

Ако е вярно, както Чък и неговите съавтори твърдят в Декларацията от Манхатън, че „ несправедливите закони унижават човешките същества“, тогава ученията на д-р Кинг продължават да имат значение за нас днес, не само по въпросите на расата, но и по всички видове области, в които идеите ни се разминават с нашия Създател. Отделете малко време днес, за да прочетете „Писмо от затвора в Бирмингам“ на д-р Кинг.

Кредит за изображение: © Историческо дружество на Минесота / Wikimedia Commons

 

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.


© 2022 Всички права запазени!
Изработка на сайт от MySuper.Site

Нагоре