Сега четете
Учени откриха виновника за образуването на екземи

Учени от университета на Северна Каролина установиха виновника за активирането на атопичния дерматит или екземи – това е определен вид пептид, съобщи електронното издание Юрикалърт.

Откритието може да доведе до по-ефективно лечение на това състояние.

Атопичният дерматит е състояние на кожата, което се характеризира със сърбеж и удебелена кожа на мястото на дразнене. Оказва се, че при пациенти с тези проблеми е повишено нивото на мозъчния натриуретичен пептид (BNP).

Той е свързан със сензорните неврони – тези, които отговарят за предаването на усещанията към мозъка чрез гръбначния мозък, обяснява Сантош Мишра, доцент по молекулярни биомедицински науки във висшето училище и автор на разработката. „От предишни изследвания знаем, че BNP помага за пренасянето на усещането за сърбеж от кожата към мозъка. Затова искахме да проверим дали участва и в активирането на атопичния дерматит“.

При тестове с мишки изследователите установяват, че гризачите без пептида не проявяват признаци на удебелена или раздразнена кожа, която обикновено се свързва с атопичен дерматит. Освен това сърбежът при тях намалява в сравнение с контролните мишки, които имат BNP.

„Резултатите показват, че този пептид вероятно играе роля в активирането на сърбежа“, казва Мишра.

Вижте и

За да установят как се активира сърбежът, изследователите анализират връзката на пептида с периостина – протеин, който може да взаимодейства със сензорните неврони в кожата, за да активира реакция на сърбеж.

„Интересното тук е, че сензорните неврони са активаторът“, обяснява Мишра.  Данните от проучването сочат, че периферните неврони, а не само централните играят роля за атопичния дерматит – той започва от сензорните неврони и се развива каскадно.  Учените са на мнение, че това откритие ще ги насочи към потенциални терапевтични стратегии.

Резултатите от проучването са публикувани с изданието „Джърнъл ъв инвестигатив дерматолъджи“.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
Не ми хареса
Не съм сигурен
Развълнувах се
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

© 2022 Всички права запазени!
Изработка на сайт от MySuper.Site