Сега четете
„Дисни“ вдига цените на стрийминг услуги

„Дисни“ вдига цените на стрийминг услуги

Главният изпълнителен директор на развлекателният конгломерат „Уолт Дисни“ (Walt Disney) Боб Айгър се зарече стрийминг услугите на компанията отново да станат печеливши чрез увеличения на цените на плановете без реклами от октомври и кампанията срещу споделянето на пароли, която се очаква да продължи и през оставащата част от годината.

Повишението ще оскъпи свободната от реклами услуга „Дисни+“ (Disney+) с 3 долара или близо 27 процента до почти 14 долара месечно. Услугата „Хулу“ (Hulu), в която също не се пускат реклами, също ще поскъпне с 3 долара или 20 процента до почти 18 долара, което означава, че ще бъде по-скъпа от най-популярните конкурентни услуги на „Нетфликс“ (Netflix).

Същевременно „Дисни“ оповести смесени резултати за третото тримесечие на финансовата си година, което приключи на 1 юли. Компанията отчете значителна нетна загуба и загуба на клиенти както на американския, така и на международните пазари. Като цяло приходите на „Дисни“ са нараснали с 4 процента за тримесечието, но нетният резултат е загуба от 460 млн. долара спрямо печалбата от 1,4 млрд. долара през същия период на миналата година.

В стрийминг подразделението „Дисни+“ загубите са се свили, въпреки че услугата е загубила клиенти както в САЩ, така и в Канада за второ поредно тримесечие. На международния пазар компанията отчита трето поредно тримесечие на спад. Клиентите на стрийминг услугата са намалели със 7,4 процента до 146,1 милиона спрямо 157,8 милиона през второто тримесечие, когато бяха загубени 4 милиона абонати. На американския пазар потребителите са с 300 000 по-малко, колкото бе загубата и през второто тримесечие.

„Дисни“ призна, че повишаването на цените на стрийминг пакетите има за цел да насочи клиентите към по-евтините планове, които са подкрепяни с реклами и чиито цени не се променят.

Компанията е в процес на „стратегическа реорганизация“, който включва съкращаване на около 7000 работни места, което трябва да допринесе да бъдат спестени 5,5 млрд. долара. Айгър, който през ноември се завърна начело на концерна, поемайки поста от Боб Чапек, през последните няколко месеца полага усилия за реформиране на бизнеса със стрийминг услуги и запазване на финансовата сила на тематичните паркове.

Вижте и

Същевременно компанията е създала работна група, която да проучи възможностите за използване на изкуствен интелект, посочи Ройтерс.

Сформирана по-рано тази година, преди стачката на сценаристите в Холивуд, групата ще се опита да разработи приложения на ИИ, които да бъдат използвани в рамките на компанията, както и форма за партньорство със стартъпи, посочиха източници пред Ройтерс.

Като свидетелство за интереса на конгломерата към технологията, в момента има 11 обяви за работа за експерти по ИИ и машинно самообучение. Според дадените описания търсените експерти ще имат досег на практика с всички дейности на компанията – от филмовите студия до тематичните паркове и рекламния екип.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре