Сега четете
Винетен стикер за локално паркиране в столицата става изцяло онлайн

Винетен стикер за локално паркиране в столицата става изцяло онлайн

Изцяло онлайн става издаването на винетен стикер за локално паркиране в столицата, обяви председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев на пресконференция в Столичната община, в която участваха и Димитър Дилчев, изпълнителен директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), Румяна Милова, член на борда на дружеството, Иван Антов, председател на борда на ЦГМ, Мартин Орешарски от B-Trust Mobile, дружеството, с което се извършва електронната идентификация на услугите.

 

Средно около 30-35 хиляди граждани прекарват около два часа от живота си, за да заявяват в офисите на ЦГМ своите стикери в синя и зелена зона, посочи Георгиев. Даваме възможност заявяването, плащането и получаването на стикерите да става изцяло електронно, заяви Георгиев. Той поясни,че документите, които се изискват за издаването на годишните стикери остават непроменени – нотариален акт, голям талон на автомобила, лизинг или заповед от работодател, който дава право на ползване автомобила, лична карта. Средно това са пет-шест листа хартия, които трябва да се отпечатат и предоставят в офис на ЦГМ. Слагаме край на всичко това с довършването на процеса по дигитализация на работата на дирекция „Паркиране“ в ЦГМ, посочи Георги Георгиев.

 

Той припомни, че преди две години бяха премахнати стикерите, които се лепят по предното стъкло на автомобила за синя и зелена зона, които станаха електронни. Бяха въведени и възможностите за електронно заявяване на документите, но идентификацията ставаше чрез проверка на място на документите от служител на ЦГМ, каза председателят на СОС. Благодарение на услугата, по която се работи от половин година за оптимизиране, п процесът става изцяло дигитален – заявяване, плащане и получаване на винетката.

Вижте и

 

Удостоверяването на самоличността става чрез сканиране на личната карта, заснемане с камера на телефона за удостоверяване самоличността на лицето, т.нар. лицево разпознаване и „качване“ на всички документи към заявлението. Така се спестяват не просто над 170 хиляди листа хартия годишно над 70 хиляди часа на софиянци всяка година, но и стотици часове работно време на служителите на ЦГМ, които проверяват документите, посочи Георгиев. Електронното издаване става през сайта на ЦГМ или през мобилното приложение B-Trust Mobile за електронно подписване и идентификация на Borica. Вече има подадени над две хиляди заявления в рамките на тестовия период, съобщи председателят на СОС. Тестовете до тук са успешни, системата вече работи и може да бъде използвана, съобщи Георгиев.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре