Сега четете
Светофарите в София да работят в денонощен режим, предлагат от „Спаси София“ като мярка за пътна безопасност

Светофарите в София да работят в денонощен режим, предлагат от „Спаси София“ като мярка за пътна безопасност

Светофарите в София да работят в денонощен режим, е една от мерките, които предлагат от „Спаси София“ като мярка за пътна безопасност. Бих искал да попитам госпожа Фандъкова, защо когато булевард „Сливница“, където стана последния трагичен инцидент, беше ремонтиран само преди няколко години, нито една от мерките за подобряване на пътната безопасност, които сега така ентусиазирано се предлагат, не беше приложена, заяви общинският съветник Борис Бонев от „Спаси София“ след извънредно заседание на Столичния общински съвет (СОС) за безопасността на пътя.

 

От името на организацията той предложи няколко мерки, които Столичната община да реализира. Сред тях са светофарите в София да работят в денонощен режим и общинска полиция да започне да изпълнява дейности по осигуряваме на пътна безопасност.

 

За съжаление, по-голямо доказателство за това, че пътната безопасност не е приоритет на Столичната община, от факта, че от шест месеца няма заместник-кмет по транспорт и пътна безопасност, едва ли има, коментира Бонев. Той припомни, че при пореден инцидент преди години, е създаден Консултативен съвет по пътна безопасност в Столична община, в който експерти от различни професионални организации – Съюз на урбанистите в България, архитекти, инженери, предложиха мерки за обезопасяване на кръстовища, за които и след одит беше установявано, че са опасни. Нито една от тези мерки не беше реализирана, а този Консултативен съвет за пътна безопасност вече не функционира, отбеляза той. За мен, реалните действия, които се демонстрират, говорят за това, че пътната безопасност не е приоритет, посочи Бонев.

 

Общинският съветник даде няколко конкретни мерки, които да бъдат спешно реализирани в рамките на Столичната община.

 

„Контролът със сигурност е много важен, но това е отговорност на МВР. Отговорност на Столичната община е да се погрижи за инфраструктурата. Затова първата мярка, която предлагаме, е маркировката, която в момента се полага, да започне да отговаря поне на минималните изисквания, заложени в националните наредби за светлоотразителност и трайност. Когато няма маркировка, опасността от маневри и катастрофи са увеличава значително“, каза Борис Бонев.

 

Втората мярка, която предлага, е свързана със светофарите. Той поиска светофарите по първокласната улична мрежа да работят в денонощен режим. „Трафикът в София не се прибира да спи в 12 ч. през нощта, опасностите съществуват и повечето катастрофи дори се случват в тези часове на денонощието, затова трябва светофарите да работят денонощно и да няма зелени вълни“, отбеляза той.

 

Вижте и

Според него Столичната община трябва да разработи и приеме генерален план за организация на движението, какъвто по закон се изисква на всеки пет години, но в момента действащият е на 12 години.

 

Четвъртата мярка, която от „Спаси София“ настояват да се приложи, е общинска полиция да започне да изпълнява дейности по осигуряваме на пътна безопасност, каквото ѝ е вменено според наредба на министъра на вътрешните работи още от 2015 г.

 

Петата мярка, която предлагат, е всички конкретни проекти за подобряване на пътната безопасност, да бъдат реализирани. По думите му Столичната община вече разполага с бюджет от около пет млн. лева на година точно за подобен тип проекти и за тях няма отчетност за какво точно се инвестират. Разработили сме проекти, които сме предоставили на общината, настояваме те да бъдат реализирани, защото именно инфраструктурата е отговорност на общината, отбеляза Борис Бонев.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре