Сега четете
HE МОЖЕШ ДА ПОПРАВИШ ТОВА КОЕТО НЕ ВИЖДАШ

HE МОЖЕШ ДА ПОПРАВИШ ТОВА КОЕТО НЕ ВИЖДАШ

Бизнесът инвестира все повече в подобряване прозрачността на веригите на доставки
След 2 години на безпрецедентни условия за превоз на товари транспортно-логистичните компании преместват фокуса си към подобряване на клиентското обслужване, политиките за подбор на служители и подобряване управлението на разходите. Превозвачите и доставчиците на логистични услуги, които се радваха на добри печалби през последните 2 години, днес трябва отново да се изправят пред предизвикателства, свързани с дефицит на работна ръка, промени в капацитета и тарифите. В допълнение конкуренцията между играчите на пазара в световен план става все по-ожесточена. Големите в индустрията усъвършенстват процесите си с нови технологии и консолидации.

Настъпилото „спокойствие“ на бизнес средата позволи на международните транспортно-логистични компании да си поемат дъх, да се прегрупират и начертаят курс за 2023 г. и напред. Уроците от пандемията подтикнаха много от лидерите в управлението на веригите на доставки да разчитат все повече на технологиите, за да гарантират, че грешките от миналото няма да се повторят.
За да вникне в дълбочина във визията за развитие на играчите на пазара, базираната в Чикаго компания FourKites, водещ доставчик на решения за проследяване в реално време на веригите на доставки, изследва позициите на над 350 supply chain професионалисти, като очертава текущото състояние на индустрията. Респондентите са отговаряли на въпроси, свързани с техните „болезнени места“ в бизнеса, организацията на процесите и използваните технологии. Изводите показват, че най-големите притеснения на анкетираните са свързани
Продължаващата нестабилност на пазарите, геополитическите конфликти, недостигът на суровини и материали, здравните кризи и екстремните природни бедствия са само част от факторите, определящи състоянието на пазара на шипинг услуги. Така нареченитезаинтересовани страни (stakeholders) в океанския товарен транспорт днес обаче са изправени пред нови предизвикателства и бизнес условия. Вижте какви са печелившите стратегии за справяне с тях! с високата цена за превоз и предизвикателствата с работната ръка, а също и със задръстванията на пристанищата и последиците от геополитиката.
Задава се нова несигурност
Докато веригите на доставки непрестанно се влияят от редица взаимнозависими променливи, шипинг индустрията в частност е под натиск от четири основни фактора:
1. Променящи се икономически условия.
2. Задръствания в пристанищата.
3. Влияние на геополитиката върху световните вериги на доставки.
4. Кадрови предизвикателства и стачки.
В тази връзка над 46% от участващите в проучването мениджъри планират през 2023 г. да увеличат инвестициите за подобряване проследимостга и прозрачността във веригите на доставки. Ресурсите се канализират основно към ефективност, автоматизация и гъвкавост. Под „ефективност“ се разбира използването на по-голямо и бързо оборудване или опростяване на задачите, така че служителите да вземат решения на базата на използването на „по-добри“ данни. Тук в пълна сила важи старата поговорка: „Не можеш да поправиш това, което не виждаш“. Вземайки предвид променливите „ветрове“ в икономиката, желанието за допълнителни инвестиции може да звучи изненадващо, а не бива. След няколко години непрестанни „счупвания“ лидерите по управление на веригите на доставки осъзнаха, че дигитализирането на операциите в крайна сметка ще подобри рентабилността независимо от високите първоначални разходи.
В допълнение успешното внедряване на решения за автоматизация изисква достъп до „добри“ данни, което означава, че организациите, които искат да оптимизират своите операции, ще трябва да инвестират в проекти, които осигуряват въпросните данни. Това ще позволи рационализиране на дейностите и ще повиши цялостната проследимост и видимост във веригата на доставки. Индустриите с най-голяма готовност да инвестират в нови технологии са фармация и производство на медицински изделия, 3pl доставчици и производители на храни и напитки.
Пазарни прогнози
Специалистите от FourKites очакват предоговаряне на контрактите под влияние на променящите се икономически условия. Според тях с устойчивото намаляване на спот цените шипинг компаниите ще трябва да предлагат на партньорите си изгодни договорни условия за превоз и механизми за защита на тарифите, ако спот цените отново тръгнат нагоре.
„Ще продължим да наблюдаваме реконфигуриране на източниците на ресурси в редица области. Шипинг компаниите и други играчи от екосистемата на веригите на доставки все повече рационализират подходите си за промяна на бизнес локациите, като използват по-надеждни данни в реално време, вместо да гадаят. Те искат да знаят какво е съотношението риск – възвръщаемост при избор на друго пристанище например или страна, към която да пренасочат контейнерите, или пък при преминаване от един доставчик на суровини към друг (или други). Има допълнителни разходи, за да се сдобиеш с по-добри данни, но това идва със значително намаляване на риска“, смята Крие Стаубър, експерт в океанските превози и основател на базираната в Силиконовата долина компания VentureSoftPM.
От just-in-time към just in case
Все по-често ще се ставаме свидетели и на стратегическо пренареждане на веригите на доставки вследствие на промяната в геополитическия пейзаж. Има много дискусии за това как т.нар. nearshoring и onshoring ще намалят рисковете за бизнеса, свързани с offshoring модела. Това са рискове, които станаха особено очевидни по време на пандемията. Ще видим все повече производители, ритейлъри и e-commerce играчи да преминават от just-in-time или lean стратегии като Kanban например към just in case философии на производство, които бяха в сила преди десетилетия. Друг тренд е малкият и средният бизнес да се доверяват все повече на надеждни спедитори и участници в екосистемата на веригите на доставки, които са технологично напреднали и са способни да подпомогнат своите партньори да преминават през нестабилните условия на пазара.
Транспортно-логистичният бизнес не бива да се надява, че трудовите възнаграждения скоро ще тръгнат надолу. Компаниите от бранша трябва да се приготвят за очакванията за по-високи заплати на служителите си и да ги предвидят в бюджета за годината. В резултат следващото поколение дистрибуционни центрове и пристанища все по-малко ще разчита на човешки труд, предричат анализатори. Технологиите продължават да компенсират човешкия труд, като подобряват ефективността и автоматизират работните функции. В бъдеще и превозвачи, и оператори на логистична инфраструктура ще трябва да се адаптират към новостите, за да запазят своята конкурентоспособност.
Предварителното планиране и управлението на гъвкавостта във всеки аспект от веригата на доставки винаги е било от ключово значение за ръста и устойчивостта. Компаниите с високи цели за успех трябва да увеличат максимално гъвкавостта във всеки вид транспорт, който използват, съветват още експертите.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре