Проблеми с банковите разплащания в търговските обекти на 31 декември отново сюрпризираха неприятно потребителите.
Някои хипермаркети – като „Лидл“ и „Кауфланд“, за няколко часа отказаха плащания с карти. Касите за самообслужване не работеха, а на тези с касиер приемаха само плащане в брой с обяснението, че има генерален проблем със системата за картови разплащания БОРИКА.
На много места в столицата и в страната потребители сигнализираха за неработещи банкомати.
Най-пострадали са тези, които заради неуспешни транзакции се оказаха с блокирани карти точно по време на голямото пазаруване за посрещане на Новата година. „Да опиташ да изтеглиш сума на банкомат и системата да ги отчете като изтеглени, но да не получиш парите заради „проблем с връзката“ от банкомат на ДСК – жалка история. Това на нищо не прилича!“, написа потребител в социалните мрежи. Друг се жалва, че точно на 31 декември му е блокирана сума от 1000 лв., а кол центърът на банката – отново ДСК, не работел и нямало кой да обясни как и кога ще си получи парите.
Всъщност Банка ДСК съобщи на фейсбук страницата си на 31 декември за проблем с разплащането с картите. Проблемът е решен още на същия ден, пише на сайта на банката.
„Възстановяват се и блокираните от неуспешните транзакции суми. Ако не видите съответната възстановена сума, моля, свържете се с нас на тел: 0700 10 375 или [email protected]“, пишат от финансовата институция.
От Банка ДСК обясниха за „Сега“, че пострадалите с блокирани суми техни клиенти ще бъдат компенсирани за неудобството. Очаква се утре, 4 януари, банката да обяви размера на компенсациите, след като направи анализ колко са засегнатите клиенти.