Сега четете
Директори: Наказани ли са авторите на неработещите училищни е-дневници?

Директори: Наказани ли са авторите на неработещите училищни е-дневници?

Каква е санкцията за екипа, изготвил неработещата е-платформа, с която българските училища се мъчат повече от два месеца? Ще има ли неустойки за лошо изпълненото задание? Кои са хората в МОН, разработили обществената поръчка за платформата?

Това са само част от въпросите, които Националното сдружение на работодателите в народната просвета е изпратило до МОН. Питането е подал председателят на сдружението и директор на 119 СУ Диян Стаматов. Както „Любословие“ вече писа,  идеята на МОН да обедини цялата училищна информация в единна платформа /НЕИСПУО, както е абревиатурата на дългото й и трудноразбираемо име/ претърпя крах – системата отхвърля информация или като цяло зацикля, едни и същи данни трябва да бъдат въвеждани многократно. „На всичко отгоре разработчиците не общуват с нас – няма телефон за връзка, а само е-форма за контакт, на която понякога отговарят и след 10 дни“, казва пък директорът на 51-во СУ Асен Александров. Във въпросите на директорите фигурират също питания колко точно струва платформата, правена с европари, и каква част от сумата е разплатена до момента. Неофициално се знае, че НЕИСПУО струва 5,5 млн. Зададен е и въпросът тествана ли е въобще до момента платформата. Директори разказаха куриози, че при въвеждане на данни изчезват например всички ученици, които са с номер 2, а ако опитат поправка, изчезва номер 3.

Директорът на 51 СУ Александров разказва „Направихме анкета с 10-12 въпроса за оценка на системата и за трудностите при работа с нея, която колегите директори бяха попълнили и резултатите от анкетата бяха обобщени с графики. В голямата си част над 50 на сто от колегите я оценяват като слаба или средна. Оценки в регистъра много добър и отличен няма .най-много се достига до оценка добър. Бяхме оставили и отворени въпроси в анкетите, в които колегите можеше да опишат своите конкретни проблеми и затруднения. Получиха се над 300 предложения, събрани в 30 страници. Сред които, според нас имаше много ценни. Фигурираха предложения, повтарящи се многократно, което категорично говори, че това е проблем на системата“. Представителите на МОН за пореден път не дойдоха на среща с нас, изпратиха разработчиците – добри професионалисти, но хора незапознати с организацията на учебния процес, със спецификата в образованието, разказва Александров. „Останахме неудовлетворени от тази среща. Разработчиците казаха, че ги обиждат нещата в анкетата. Но това е мнението на потребителите. От самото начало очакваме да чуем „Скъпи колеги, директори, учители системата не се получи както я искахме, но работим за отстраняване на всички недостатъци и проблеми- давайте ни Вашата обратна връзка” уви ни го чухме отново. Няма такова признание и усещане. Непрекъснато се използват трикове за прехвърляне на топката“, допълва той пред „Учителско дело“.

Министерството също успокоява, че проблем няма, но в същото време удължи срока, в който директорите да нанесат данните в платформата, което означава, че ги е констатирало поне тихомълком.

Вижте и

Стела Стоянова, „Любосовие.бг“

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре