Сега четете
Защо Виваком се опитват да станат първенци в измамите и некачественото обслужване? Част Втора

Защо Виваком се опитват да станат първенци в измамите и некачественото обслужване? Част Втора

Почти един месец след като подадох жалба и след като от Виваком бяха казали, че до няколко дни ще направят проверка по случая, най-накрая получих отговор. Той започваше с твърдението, че „Виваком е отговорна компания, за която изграждането на доверие със своите потребители е основен приоритет“. По никакъв начин обаче това не си личи в начина на работа и обслужването на тази компания.

По-нататък в отговора на Виваком е написано, че по отношение на потреблението на мобилни данни в роуминг се прилага стандартният лимит от 115 лв. Аз лично за първи път виждам това число – то не се споменава в договора ми, не ми е казано от никой служител на компанията, нито съм получавал известие с него. Съобщенията, които получих след блокиране на картата ми бяха, че съм превишил лимита си от 80 лв, което число по-късно беше сменено със 130 лв след моето оплакване. Както е очевидно, нито едно от двете числа не съвпада с така наречения „стандартен лимит от 115 лв“. В отговора на Vivacom нямаше нито дума откъде са се взели тези числа и защо удобно се увеличиха след моите въпроси. Също така ми е много интересно кой точно е определил стандартният лимит за мобилни данни в роуминг да е 115 лв? Защо да не е 50 или 10 лв? Никой не ме е питал никога дали искам да имам такъв лимит, нито аз съм се съгласявал с подобно нещо. Да се приема подобна произволна сума, която за България не е никак малка, не показва по никакъв начин, че Виваком е отговорна компания. Не знам доколко сте запознати, но от отговора на този мобилен оператор става ясно, че всъщност този стандартен лимит е абсолютно безсмислен, защото било „невъзможно потреблението на данни да бъде следено в реално време в мрежата на определени оператори“, както и да бъда уведомен или услугата да бъде спряна при достигане на лимита за данни в роуминг. Сериозно? Ако не може потреблението ми да бъде следено в реално време, какъв е смисълът от лимит? Ако услугата не може да бъде спряна при достигане на лимита, какъв е смисълът от него? По тази логика сметката може спокойно да нарасне хиляди левове над така наречения стандартен лимит на Vivacom. Това е абсолютна имитация на услуга, която не върши никаква работа. Но нека да разгледаме и лъжите, които се съдържат в отговора на Vivacom. Там е написано следното:

„Следва да се има предвид, че Vivacom Ви е уведомило за началото на ползване на услуги в роуминг, за приложимите цени в роуминг, за невъзможността потреблението Ви на данни да бъде следено в реално време в мрежата на определени оператори и да бъдете уведомени и/или услугата да бъде спряна при достигане на лимита за данни в роуминг от 115 лв., както и за възможността да получите повече информация на +35987123.“

За началото на ползване на услуги в роуминг наистина бях уведомен, но само когато пътувах в държави, които бяха в Европейския съюз – не и при посещението ми в Швейцария, тъй като там не ползвах мобилни данни. За останалите, изброени в цитата неща, никога не съм бил уведомяван – нито докато бях в Европейския съюз, нито извън него. Тоест цитатът съдържа откровени лъжи. Друго невярно нещо в отговора е твърдението, че в резултат на извършена проверка е установено, че от моя номер е реализирано потребление на мобилни данни и разговори в роуминг в мрежата на Sunrise-Switzerland. Честно казано не ме интересува дали лъже швейцарският мобилен оператор или Vivacom, но цялата работа си е плиткоумна измама. Първо, докато бях в Швейцария не съм водил никакви разговори с никого. Второ, специално си изключих мобилните данни и съм използвал единствено домашен интернет. От мобилните компании трябва да са доста изостанали, ако не могат да правят разлика между мобилен интернет и домашен такъв. Ако по някаква извратена причина са решили, че трябва да ме таксуват за интернет, който вече е платен, и то тройно-четворно по-скъпо, се получава нещо като дублирано плащане. Това е доста сладка работа. Кой бизнес не би искал да му плащат различни клиенти за нещо, което вече е продадено на един. Ако не са объркали домашния с мобилен интернет, аз не се сещам за друга причина за начисляване на измислена сметка на моя телефонен номер. Другият вариант е, че някой от мобилните оператори е излъгал. Отговорът на Виваком завършва много интересно: „Независимо от гореописаното, с оглед на клиентски ориентираната си политика, Vivacom ще извърши частична корекция на оспорваната сума за потребление на данни в роуминг над лимита от 115 лв“. Това изречение е толкова нагло, че чак изглежда любезно. След като ми усложниха максимално пътуването, получих абсолютно безполезно и неефективно обслужване, бях изнудван за пари (срещу които не получих обещаното, когато ги платих) и ми искат сума, която не им дължа (съответстваща на месечните ми такси за повече от година), от Vivacom така представят нещата, все едно че ми правят услуга като ми намаляват малко от сметката, която са си изфабрикували. Тъй като все пак получих някакъв отговор, въпреки че не беше от никаква помощ, аз ще кажа в същия дух на Vivacom, че им благодаря много, че ще ме измамят за по-малко пари. Тоест сумата, за която ме изнудват, ще бъде намалена с огромната стойност от 14.91лв. Поредната подигравка. Тези хора наистина нямат никакво чувство за достойнство и коректност и не усещат кога е по-добре да не правят нищо, отколкото да имитират неуспешно заинтересованост за разрешаването на даден проблем.

Вижте и

Остана да видя какъв ще бъде отговорът на жалбата ми в КЗП. Така че може да има още една статия, а може и да няма.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
1
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре