Той е дипломиран психолог и социолог, който има и магистърска степен…
След измама от страна на Виваком се наложи да подам жалба за неоправдано блокиране на сим-картата на телефона ми, неизпращане на предварителни уведомителни съобщения, искане на заплащане за услуга, която не съм ползвал, и неспазване на индивидуално определената финансова граница на потребление, съгласно моя тарифен план. Както можете да се досетите, на жалбата не получих нито дума в отговор. Също така бях излъган от мобилния оператор, че ще бъде направена проверка по въпроса. Когато една компания стане прекалено арогантна и забрави, че съществува благодарение на клиентите си и не може да си прави каквото си поиска, игнорирайки проблемите на тези, които и плащат, тогава трябва да бъде направено каквото е необходимо, за да си получи заслуженото. Сякаш не е достатъчно, че политиците откровено ни лъжат и после искат да ги избираме да ни управляват. Същото правят и супермаркетите. При 4 посещения във Фантастико три пъти връщах продукти, защото ме мамеха с цените. Сега и мобилните оператори почнаха да си правят своеволия. Честно казано, вече почна да ми писва всички, които печелят от мен, да се опитват да ме прецакат. Мисля, че много други хора се чувстват по същия начин.
Изключително съм възмутен от начина, по който от Виваком успяха да съсипят последните дни от пътуването ми в чужбина, съвсем откровено изнудвайки ме. Липсваше каквато и да е реална помощ от страна на служителите на мобилния оператор и впоследствие получих само неадекватни и безполезни обяснения какви са реалните причини за случая и как той да бъде решен.
Накратко ще разясня какъв е казусът. Бях си платил за допълнителен пакет от 10 000 мегабайта, които да използвам в Европейския съюз. С тях всичко беше наред, а аз така или иначе не успях да използвам дори половината. Проблемът, както и очаквах, се оказаха кратките ми посещения в Швейцария. Тъй като приятели ме бяха предупредили предварително, че може да ме таксуват без да съм ползвал нищо, преди всяко влизане в Швейцария съм си изключвал мобилните данни. А в самата държава съм използвал само домашен Wi-Fi. Същевременно всеки ден си следях апликацията my Vivacom, за да мога да предприема мерки, ако случайно почна да бъда таксуван за нещо, което не ползвам. През двата дни и половина докато бях в Швейцария всичко беше наред, но след като напуснах страната и вече от половин ден бях отново в Европейския съюз (в Германия по-точно), внезапно по средата на деня телефонът ми беше блокиран: както мобилният интернет, така и разговорите. Същевременно нямаше как да се свържа и с консултант на Виваком, защото картата на телефона ми беше блокирана. Това беше направено без каквото и да е предупреждение, или получено съобщение преди това. Когато погледнах отново в профила си в my Vivacom там вече пишеше, че тъй като съм надвишил лимита си от 80 лв и съм достигнал 112лв, данните ми са ограничени от мобилния оператор (данните ми не бяха ограничени, както пишеше в съобщението, а бяха напълно спрени). Още тук има няколко неща, които не съвпадат с моя договор. Ако приемем хипотетично, че по някаква вълшебна причина съм почнал да натрупвам сметка от неизвестно какво, то защо блокирането на моята сим-карта не е станало много по-рано и същевременно защо не съм получил никакво предварително съобщение, предупреждаващо ме за подобни разходи, които осъществявам? При положение, че индивидуално определената финансова граница на потребление за мобилния ми план е 30 лв, защо картата ми не е била блокирана тогава, откъде се появи числото 80 лв? И ако това е била някаква нова граница за потребление, защо и на нея не ми е била блокирана картата, а сумата е достигнала 112 лв? Защо след като се прибрах в България и след като бях говорил с техен служител получих съобщение, в което границата ми за потребление вече беше удобно променена на 130 лв? Дори да е била реална натрупваната сума, трябвало е да ми бъде спряно потреблението много по-рано, защото многократно е надминало лимитите на моя тарифен план.
Тъй като точно, когато ми беше блокиран телефонът бях в чужда държава, съответно останах без начин за контакт и без начин за ориентация с помощта на интернет. Не можех да осъществя връзка с Виваком и ми останаха два варианта: или да платя сумата, която се появи от нищото, или да се свържа чрез публичен интернет с приятел.
Получи се типично изнудване от корпорация, която не се интересува как се отразяват действията и на нейните клиенти. Най-лесният начин да се справя със ситуацията беше да платя измислената сума, която ми беше начислена. Само че това не можеше да бъде направено, защото апликацията my Vivacom се беше бъгнала и не работеше, а най-вероятно и не е можела да бъде използвана при блокирана карта на телефона. Използвах wi-fi мрежата в една жп-гара в Германия, като успях да се свържа с приятел, който е говорил с 4-5 различни консултанта на Виваком, всеки от които е обяснявал напълно различни неща. При положение, че първото, което аз им съобщих е, че ми е блокирана картата поради надхвърляне на максималната финансова граница и не мога да се свържа с тях, те ми изпращаха различни телефонни номера и ми обясняваха по какъв начин да съм ги запишел, за да съм можел да се свържа с тях. Чак последният консултант заявил на моя приятел, че няма как да се свържа с тях (това станало след като самият той пробвал да се свърже неуспешно с мен по моя молба), тъй като картата ми е блокирана поради нахвърляне на лимита. Беше ни необходим час и половина, за да стигнем до това, с което аз започнах. В крайна сметка моят приятел е отишъл на следващия ден и е питал каква е минималната сума, която да бъде платена, за да ми бъдат възстановени мобилните данни, включително интернета, докато се завърна в България. Което означаваше още два-три дена. Те са му казали да плати 50 лв, той го е направил и ми съобщи, че вече всичко е наред. Само че не беше. Първия час имах интернет, след това изпратих доста съобщения и не съм си поглеждал телефона. След пет-шест часа обаче забелязах, че съобщенията не са изпратени все още и съответно нямам мобилен интернет- това, което основно ми трябваше. Но тъй като вече имах разблокирана сим-карта, с която можех да извършвам телефонни разговори, се наложи и аз да говоря три-четири пъти с различни консултанти на Виваком, като отново всеки път обясненията бяха напълно различни. Единственото, което успях да разбера е, че моите опасения, относно причините за измислянето на подобна сума, са правилни. Единият консултант погледна и каза, че са от мобилни данни от Швейцария. Каквито аз не бях използвал, но тъй като не исках да развалям остатъка от пътуването си, това в момента не ме интересуваше. Исках да знам защо след като са казали, че ми възстановяват мобилните данни и при положение, че все още имах около 8 000 мегабайта от пакета, който си бях закупил предварително, те не са ми възстановени. Същият консултант ми каза, че мога да оправя това много лесно, като изпратя празно съобщение на 2222. Само че аз не можех да направя това от моя телефон (не знам причината). Друг консултант ми заяви, че всъщност тези мегабайти вече били изразходвани от мен и те просто ми били възстановили мегабайтите, които са ми по тарифен план за месеца. Това бяха мегабайти на максимална скорост и ако наистина беше такъв случаят, пак щях да имам интернет, макар и супер бавен, а на мен мобилният интернет ми беше блокиран. Беше ми заявено, че сумата от 50 лева, която съм платил, е била някакво друго авансово плащане и аз съм трябвало да си платя допълнително някакви други неща, за да ми бъдат възстановени мобилните данни, които уж вече не съществували според същия консултант. В крайна сметка, докато бях в чужбина останах без какъвто и да е мобилен интернет и трябваше да се ориентирам във Виена с хартиена карта. Добре, че имаха на жп-гарата. Мобилният ми интернет се възстанови чак когато навлязох обратно на територията на България, но което беше още по-интересно е това, че след като можех да си вляза отново в профила в my Vivacom там отново си седеше сумата от 112 лв (все едно, че не съм платил никакви 50 лв) и съответно беше променена финансовата граница на потребление в съобщението най-горе от 80 на 130 лв.
Не на последно място, служителка на Виваком ме увери, че ще поиска проверка на начислената сума за измислените използвани мобилни данни от Швейцария, която ще отнеме няколко дни, но вече мина месец и отговор няма никакъв. Тоест съвсем откровено ме излъгаха. Интересно, че за обещаните проверки забравят, но да ми изпращат надути грешни сметки не пропускат.
Видях, че освен всичко друго са ме таксували и за допълнителен пакет от 10 000 МБ, който аз спрях веднага, когато се върнах в България и го видях, че е активиран. Докато бях в чужбина, след описаните събития, подобен пакет не съществуваше в моя профил и той реално беше спрян, защото не можех да го ползвам. Виваком, разбира се, прекратиха веднага услугата, но ме таксуваха за нея. Тоест аз трябва да плащам за нещо, което не ползвам. Най-малкото щеше да е коректно да ми съобщят, че тъй като пакетът се е активирал автоматично, са ми начислили вече такса, която или да ми върнат, или поне да си ползвам пакета, за който вече съм си платил (макар и не по желание).
След като се опитах по-накратко да обясня казуса, моите въпроси в жалбата към Виваком (засега нямам отговор) бяха следните:
Защо не съм получил никакви съобщения, че съм почнал да натрупвам сума над финансовата ми граница за потребление по договор от 30 лв, нито за другата финансова граница от 80 лв?
Защо не е спазена определената индивидуална финансова граница на потребление за мобилният ми план от 30 лв и не ми е блокирана картата когато съм бил около 30 лева?
Защо служителите им нямаха единно становище по въпроса и не успяха да ми помогнат с абсолютно нищо?
Исках да разбера защо финансовата ми граница за потребление в съобщенията се сменя няколко пъти в зависимост от ситуацията, като нараства, за да коригира несъответствията в полза на Виваком?
Исках да разбера откъде точно се е натрупала тази сума, за да мога, ако е станало по някакъв начин някъде в Европейския съюз, да знам какво да коригирам, за да не правя подобна грешка отново? (Съответно ако е само от мобилни данни в Швейцария, то това не отговаря на истината, защото там не съм използвал никакъв мобилен интернет.)
И последният ми въпрос беше:
Дори тази сума да е реално натрупана, защо аз трябва да плащам за това, че от Виваком не са спазили определения ми финансов лимит, а са изчакали сумата да нарасне няколко пъти над него?
Поисках и да ми се възстанови сумата от 50 лв, която беше предплатена, защото срещу нея реално не получих абсолютно нищо и дори не успях да използвам по-голямата част от пакета от 10 000 МБ, който бях вече платил.
Подадох жалба и към КЗП, тъй като очаквано няма никакъв отговор от Виваком. Щом се правят, че не съществувам за тях, просто ще си сменя мобилния оператор. Все още е останал един в България, от който не съм измамен. В краен случай ще премина към мобилен оператор от друга държава. Но никога няма да се съглася да ме мамят, а аз да си мълча и да си плащам, все едно че нищо не се е случило. Компаниите или служат на хората, като им помагат, или изчезват и ги заместват други, които ги е грижа за клиентите им. Всичко е много просто и няма нужда да се усложнява излишно.
Каква е вашата реакция?
Той е дипломиран психолог и социолог, който има и магистърска степен по Социална психология. Още по време на следването си започва да се занимава със спортна и когнитивна психология, мотивационна психология, здравословно хранене и коучинг, както и да провежда проучвания в сферите на етологията, епигенетиката, невропластиката, груповата динамика, поведенческата икономика и социалното инженерство. Понастоящем работи като Лайф коуч и НЛП терапевт, но всяка година отделя време и за практиката си на спасител и плувен инструктор.Въвежда в практиката няколко иновативни психологически техники, като „ходеща терапия“ и комбинация между класически масаж и психотерапия. Автор е на четири научнопопулярни книги и на една двустранна стихосбирка в съавторство с Армен Месропян. Има публикувани статии в списанията „Инсайт” и „Българска наука”.