Сега четете
Епъл и Гугъл популяризират инструменти за борба с климатичните промени

Епъл и Гугъл популяризират инструменти за борба с климатичните промени

Технологичните гиганти Епъл (Apple) и Гугъл (Google) оповестиха вчера нови инициативи за борба с климатичните промени, които са сред приоритетите на президента на САЩ Джо Байдън, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Държавният глава планира виртуална среща на върха по темата на 22 и 23 април. Производителят на айФон (iPhone) създава нов фонд с обем 200 милиона долара, който да инвестира в горски проекти и да помогне да се абсорбира въглерода от атмосферата.

„Фондът за възстановяване“, който стартира в партньорство с неправителствената организация Консървейшън интернешънъл (Conservation International) и банка Голдман Сакс (Goldman Sachs), трябва да осигурява възвращаемост на инвестициите.
Създавайки фонд, който носи финансова изгода, но същевременно има и реален и измерим принос за околната среда, се надяваме да провокираме по-дълбоки промени в бъдеще, като насърчим инвестициите в абсорбирането на световния въглерод. Това заяви в комюнике вицепрезидентката на Епъл, отговаряща за околната среда Лиза Джаксън.

Усилието е част от поетите миналата година ангажименти на марката с „отхапаната ябълка“ да стане въглеродно неутрална до 2030 година при всичките си дейности, включително производството на електронни устройства.

Вижте и

Гугъл пък добави на безплатния си сайт Гугъл ърт (Google Earth) видеа в режим „таймлапс“ (фотографска техника на заснемане на видеа, при която честотата на кадрите при показване е много по-разредена от честотата на заснемане, тоест много кадри са пропуснати – бел. ред). Те позволяват да се получи визуална представа за промените в определени географски зони.
Най-популярната онлайн търсачка в света е събрала десетки милиони сателитни изображения, заснети през последните 37 години.
Така потребителите ще могат да видят градове, разрастващи се край морето, и ледници, които се топят с течение на годините.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре