Д-р Андрей Велчев е главен редактор на Luboslovle.bg, доктор по…
Той посочи, че когато се измени сцеплението между гумата и настилката, много лесно може да загубим управление над автомобила.
„Когато се измени сцеплението между гумата и настилката, тогава автомобилът много лесно може да загуби управление. Силата, която държи гумата за настилката, е по-малка и всяко по-голямо усилие скъсява тази връзка и автомобилът започва да се върти. Спирачният път е по-дълъг. Ние трябва да се концентрираме в правилния избор на скоростта.
Не трябва да се поддаваме на нашето его и желание да се движим по-бързо, защото в един момент ще загубим управление. Изключително опасно в тези моменти е по-високата скорост, защото тя определя кинетичната енергия, която натрупва автомобилът.
По-късно тази кинетична енергия не може да изчезне и се преобразува в топлина или в удар, ако загубим управление- удар по автомобила, удар по човешкото тяло“, каза още Алекси Кесяков.
Той обясни, че трябва да знаем дали има достатъчно дълбочина на грайфера на гумите, за да избегнем аквапланинга.
„Аквапланингът се получава, когато се движим с висока скорост и водата се вклини между гумата и асфалта и автомобилът губи управление. Започва пързаляне като на водни ски.
Въпросът е да сме с по-ниска скорост, за да може водата да се оттече и да не се получи аквапланинг.
Трябва да наблюдаваме пътя. Ако има обилен дъжд, трябва да съобразяваме и вода, и масло отгоре, да се съобразяваме, че ако караме по-бързо ще се хлъзнем“, посочи Алекси Кесяков
Каква е вашата реакция?
Д-р Андрей Велчев е главен редактор на Luboslovle.bg, доктор по национална сигурност и политология, магистър по политически мениджмънт и публични политики, както и по масови комуникации от Нов български университет. Той е автор на множество публикации и интервюта в областите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации, както и по теми, свързани с националната и личната сигурност, хибридните войни и съвременните заплахи. Член е на: Съюза на българските журналисти, Асоциацията на полицейските началници, Националния съюз „Безопасност и охрана“, Националната асоциация „Сигурност“