Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
БНТ
Проблемът в социално-икономическите мерки е в три неща. Първо, че те са крайно закъснели. Второ, че са с много тесен обхват и трето, че съдържат изключително нисък безвъзмезден компонент. И трите показатели са ключови. Това каза в студиото на „Панорама“ председателят на Стратегическия съвет към президента проф. Александър Маринов.
Според Българската стопанска камера само 4% от фирмите, които членуват в нея ползват мярката 60/40, която е единствената реалнодействаща мярка, каза проф. Маринов.
Проф. Александър Маринов – председател на Стратегическия съвет към президента: Въпреки някои по-раздути числа, реално по тази мярка са платени около 19 млн. лв. към момента при таван на ресурса с потенциал 1,5 млрд.
По думите му друго проучване показва, че по-малко от половин процент от пълнолетното население в България е имало достъп до някаква мярка на подкрепа.
Проф. Маринов каза, че от Агенцията по заетостта няма официално изнесени данни за нивата на безработицата.
Проф. Александър Маринов – председател на Стратегическия съвет към президента: Последните са изнесени на 16-ти април. Министър Сачева изнася различни данни, понякога си противоречи.
Агенцията по заетостта за периода на извънредното положение около 29 000 души са намерили работа, каква е пречката по същия начин да се каже колко души са загубили работата си по същия начин, каза Маринов.
По думите няма и данни за един родител, който да е получил помощ от 375 лв. Единственото, което знаем, е 260 заявления към 26 април, каза Маринов.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)