Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Google затяга политиката си засягаща политическата реклама. Това се посочва в изявление, публикувано в сряда на нейния уебсайт и отбелязано от повечето световни медии.
Основен акцент в новината е че Google ограничава възможността да насочва материалите на кампанията към конкретни потребителски групи. Представителите на компанията отбелязват, че ще бъде възможно да се ориентира политическата реклама само според следните критерии: възраст на потребителите, техния пол и местоположение. Ще бъде приемлива практика, включваща показването на тези материали пред публиката във всеки контекст. Например тези, които четат статия в интернет по икономическа тема в интернет.
Новите правила ще влязат в сила във Великобритания до седмица, в други страни в Европейския съюз – до края на тази година. Google ще прилага тези стандарти, за да работи по целия свят от 6 януари 2020 г.
Компанията заявява, че предприема мерки за предотвратяване на разпространението на съзнателно невярна или подвеждаща информация относно изборите по целия свят. Както е обяснено в изявлението, това може да бъде например твърдения за смъртта на един от кандидатите, отлагането на изборния ден или гласуването може да стане чрез изпращане на съобщение от мобилен телефон.
Освен това Google отбелязва, че противодейства на разпространението на фалшиви видеоклипове, създадени по такъв начин, че да изглеждат като истински записи на изказванията на кандидатите.
Компанията обещава, че ще предостави повече информация за клиентите на политическата реклама, за това, към кого са насочени материалите на кампанията, каква публика може да ги види. Както е посочено в изявлението, част от тази информация, която се отнася до изборите в САЩ, ЕС и Индия, вече е достъпна за потребителите.
Както обясниха представители на Google, тя възнамерява да предприеме мерки за „укрепване на доверието на избирателите в политическата реклама“, публикувани в нейните платформи. Говорим за реклами, които се показват в услугата за търсене на Google и в портала на YouTube в компанията и също са поставени в някои сайтове.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)