Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Facebook поема многомилиардна глоба в САЩ, която е обвързана с разследването на Федералната търговска комисия (ФТК) във връзка със скандалите с управлението на лични данни на потребители на социалната мрежа, съобщи Dailymail.
В последния си доклад за приходите, гигантът на социалните медии заяви, че очаква глоба между 3 и 5 милиарда долара във връзка с проведеното проучване на ФТК. Наблюдава се пробив в печалбите на компанията за тримесечието, като нетният му доход се понижи с 51% в сравнение със същото тримесечие на миналата година. Въпреки глобата от 3 млрд. долара обаче, приходите за първото тримесечие на Facebook са нараснали с 26% до 15,1 млрд. долара в сравнение със същия период на 2018 година.
От Уолстрийт не изглеждат обезпокоени от санкцията на ФТК към Фейсбук, тъй като акциите на компанията се покачиха с 5,7% до 182,58 долара в часовете след сряда. Докато акциите продължиха да се покачват, Facebook успя да добави и 40 млрд. долара към пазарната си капитализация до края на сряда.
ФТК започна разследване във връзка с неприкосновеността на личния живот на потребителите на Facebook през март миналата година в отговор на скандала от Кеймбридж Аналитика, в който бяха събрани 87 милиона потребителски данни и бяха споделени с изследователската компания, свързана с Тръмп. „През първото тримесечие на 2019 г. разумно сме изчислили вероятна загуба и записахме натрупване от 3.0 млрд. долара”, заявиха от компанията. „Смятаме, че диапазонът на загубите ще е от 3 до 5 милиарда долара.“На въпроса какво точно ще бъде глобата, Facebook не може да даде точен отговор.
„Въпросът не е решен, така че действителният размер на глобата остава неясен“, заяви финансовият директор на Facebook Дейвид Уенер.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)