Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Продаването на фалшиви лайкове и последователи в социалните мрежи като Фейсбук, Инстаграм, YouTube и други да се преследва от закона. Крачка в тази посока предприе главният правен съветник на щата Ню Йорк Летиша Джеймс, като сключи първото по рода си съдебно споразумение с компания, упражняваща такава дейност.
Фирмата Devumi, според документите, трябва да преустанови продажбата на харесвания и последователи. Досега компанията е функционирала чрез ботове, както и чрез създаването на фалшиви профили от един човек, които да генерират въпросните лайкове. Според Джеймс тази дейност е свързана с кражбата на чужда идентичност, което би следвало да се преследва от закона. „Докато хора и компании като Devumi продължават да печелят лесни пари, като лъжат честните американци, аз и екипът ми ще продължим да намираме и преследваме всеки, който продава онлайн измама. С това съдебно споразумение, изпращаме ясно послание, че всеки, който печели от такава измама нарушава закона и ще бъде подведен под отговорност“, гласи изявлението на Джеймс.
Бизнесът с купуването на нереални харесвания е широко разпространен онлайн. Срещу 70 долара, например, страница във Фейсбук може да се сдобие с 5000 лайка отгоре. Цената на палците нагоре зависи, според различни сайтове, от територията, в която се намират евентуалните наши последователи. Тоест, кликванията от Зимбабве ни излизат по-евтино от тези, произхождащи от страната ни или от Великобритания.
Средно между 0,4 и 1,2 % от потребителите на Фейсбук (над 1 млрд. общо) се възползват от фалшивата реклама, сочат данните в годишния отчет на компанията за 2014 г., когато е и първият бум към фалшивите дейности в мрежата. Това са приблизително 12 милиона акаунта, които са напомпали своите харесвания в сайта.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)