Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Основателката на Theranos Елизабет Холмс. Книгата на Джон Кaрeйру „Bad blood“, разказваща за възхода и падението на компанията за кръвни изследвания Theranos, e тазгодишният носител на наградата на Financial Times и McKinsey за бизнес литература, съобщи Financial Times. Кaрeйру е френско-американски разследващ журналист, който работи в The Wall Street Journal и има две награди Пулицър. Той получи и финансов стимул в размер на 30 хил. британски лири на церемония в националната галерия в Лондон, след като „Bad blood“ се очерта като явен фаворит сред шестте заглавия в краткия списък на журито. Историята Книгата разказва историята за разпадането на Theranos от друга гледна точка и позорът за основателката Елизабет Холмс, след като предполагаемо революционния начин за тестване на кръвта, който стартиращата компания предложи преди години, се оказа с прекалено много недостатъци.
Затова и пълното заглавие е – за тайните и лъжите в стартъпа. След публикуването на книгата главният изпълнителен директор Елизабет Холмс и бившият ѝ заместник в компанията Рамеш Балуани бяха обвинени в извършване на измаза за милиони долари. Дуото е обвинено в заблуда на инвеститори, политици, лекари и обществеността. През септември компанията обяви, че прекратява дейността си и ще върне всички останали парични средства на кредиторите. Книгата на Кaрeйру, която е издавана от Picador във Великобритания и от Knopf в САЩ, получи широко одобрение от критиците и публиката. Тя поставя въпроса не само за културата в един стартъп, който в апогея си е бил оценен на над 9 млрд. долара, но и за тази в цялата Силиконова долина. Книгата предлага прозрения относно култа към основателите на подобни компании и слабостите в регулирането и корпоративното управление.
В борда на директорите на Theranos някога са били бившите държавни секретари Хенри Кисинджър и Джордж Шулц, както и настоящият секретар по отбраната Джим Матис. Групата също така привлече и инвеститори като Лари Елисън и Рупърт Мърдок. Приемайки наградата Кaрeйру каза, че „читателите трябва да се поучат от скандала и че подходът „напредвам бързо и чупя всичко“, който е силно приложим в сферата на технологичните иновации, не работи добре в области като здравеопазване и самоуправление“. Той добави, че „този подход не трябва да се прилага, когато човешкият живот е заложен“.
Председателят на журито и главен редактор на FT Лайънъл Барбър описа „Bad blood“ като „блестяща корпоративна журналистика, която на моменти се чете като трилър“. Кевин Снайдер, глобален управляващ партньор в консултантската компания McKinsey, която подкрепя наградата, връчи наградата на Кaрeйру . Снайдър каза, че книгата „преподава уроците за правилните компромиси между насърчаването на иновациите и грижата за хората“. Наградата „Бизнес книга на годината“ стартира през 2005 г. и се връчва на четивото , ко е то предоставя „най-привлекателното и приятно вникване в съвременните бизнес въпроси, включително управление, финанси и икономика“.
През 2017 г. тя е спечелена от Ейми Голдщайн за „Janesville“, която разглежда последиците от затварянето на завода на General Motors в Уисконсин. Другите заглавия в краткия списък, авторите на всяко от които ще получи финансов стимул от 10 хил. паунда, са “ Капитализмът в Америка“ от Алън Грийнспан и Адриан Уолдридж, „Дайте пари на хората“ от Ани Лоурей, „Милиардерът Раж“ на Джеймс Крабтри, „Стойността на всичко“ на Мариана Мацукато и „Новата сила“ на Хенри Тимс. Bad Blood: Secrets and Lies in a Silicon Valley Startup
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)