Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е образувала производство срещу „Нова броудкастинг груп“ и „Нетинфо“ по сигнал на конкуренти. Това става ясно от съобщение в сайта на антимонополния орган. Самото искане обаче все още не е публикувано от КЗК, макар производството да е образувано преди седмица, информира КлубZ.
Сигналът е за забранени споразумения, решения и съгласувани практики и злоупотреба с монополно или господстващо положение. Той е подаден от компаниите „Уебграунд“ ЕООД, „Спортал.БГ“ АД, „Офф медия“ АД и „Дир.БГ“ АД.
Основанието за старт на производството са два текста от родния Закон за защита на конкуренцията и два текста от Договора за функциониране на ЕС, засягащи злоупотребата с монополи, органичаване на конкуренцията на вътрешния пазар и т.н.
„Нова броудкастинг груп“ държи 70% в „Нетинфо“, като останалите 30% са на Радосвет Радев и Христо Христов.
КЗК все още не се е произнесла по същество за самата сделка за придобиване на пълен контрол от „Нова броудкастинг груп“ на „Нетинфо“. Производството е стартирало през март 2018 г., но според регистъра на КЗК до момента няма решение. Въпреки че стандартно срокът за произнасяне на КЗК е 25 дни плюс 10 дни допустимо удължаване. За проточване на решения по-дълго обикновено е нужно решение за извършване на задълбочено проучване на пазара, което може да удължи процедурите.
Още един – при това много важен казус с участието на „Нова броудкастинг груп“ „виси“ в КЗК, а именно решението за сделката за покупка на Нова тв и всичките й канали от чешкия бизнесмен Петр Келнер. Там историята е още по-интересна, защото документи за решение за концентрация са подадени в КЗК през април, но до момента дори няма образувано производство. Актът на образуване на производството е важен с оглед на това, че започват да текат сроковете за произнасяне но дадена сделка.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)