Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Над 1000 лева е глобата за всеки, който продава сурово прясно мляко в пластмасови бутилки по улиците и пазарите. Това казаха от ОДБХ-Кюстендил. Поводът е зачестилите случаи на частни търговци, които предлагат млечния продукт и яйца, изложени на открито при летни температури в областния град. Експерти предупреждават, че консумацията на подобни продукти, които не са съхранявани в хладилна техника, могат да бъдат опасни за здравето на потребителите.
На кооперативния пазар в Кюстендил почти ежедневно възрастни хора продават прясно мляко във вече употребявани пластмасови бутилки, сложени директно на земята. Твърдят, че млякото е с високо качество и не е опасно за здравето на хората.
От ОДБХ в Кюстендил казаха, че според законовите разпоредби, млечни продукти могат да се продават, само на входа на фермата или на млекомат, но не и в използвани вече пластмасови бутилки от безалкохолна напитка, защото е опасно за здравето на хората. Въпреки това, има потребители, които купуват сурово прясно мляко от улиците.
Инспекторите по контрол на храните постоянно правят проверки и налагат санкции, но това по думите им не може да спре нерегламентираната продажба на мляко на открито.
„Моите колеги са инспектори, а не хора, които да гонят от едно или друго място производителя на мляко, защото те на следващия ден отиват веднага на другото, така че това става една безсмислена гонка.“, каза д-р Велка Войнова – вр. и. д. на ОДБХ-Кюстендил.
Според експерти проблемът с продажбата на мляко на открито може да бъде решен, ако на територията на общината има действащ млекомат. Инвестицията обаче е голяма и за това малките производители нямат интерес.
БНТ, „Денят започва“
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)