Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Проучване на Colliers International на пазара на търговски площи сочи, че броят на онлайн търговците с физически магазини нараства в резултат на прогнозираното забавяне на растежа на онлайн търговията през следващите няколко години.Новият доклад на Colliers International показва, че до 2021 г. темповете на растеж на онлайн продажбите предстои да паднат от 11% на 7%. В очакване на това, онлайн търговците все повече използват физически магазини, за да подпомогнат продажбите си. Новият тренд се нарича „шоуруминг“, тъй като първоначалната идея за откриване на тези магазини не е да се генерират продажби, а да се засили лоялността на клиентите и онлайн транзакциите.Colliers проучва над 30 различни онлайн търговски марки в регион ЕМЕА (Европа, Среден Изток и Африка), които се ориентират към шоуруминг. Една от тях е френската Sézane, която стартира в ebay, преди да премине към използването на самостоятелна онлайн платформа.
С откриването на физически магазини в Париж и Ню Йорк, създателят на марката, Морган Сезалори, понастоящем проучва и лондонския пазар, където има временен – на ул. South Molton, и обмисля възможността за постоянен такъв. Също в Лондон, един от любимите онлайн брандове на херцогинята на Кеймбридж – ME+EM – отваря третия си магазин и преценява потенциала за следващ.Увеличаващият се брой на онлайн търговци с физически магазини на главни улици се допълва от брандове като Samsung, Dyson и Volkswagen, които преди са осъществявали продажби чрез посредници, а сега обмислят директен достъп до клиентите си посредством собствени магазинни мрежи.Пол Собър, ръководител отдел търговски площи, Colliers ЕМЕА, коментира: „Със стабилизирането на нивата на онлайн продажбите през следващите 4 години, много търговци идентифицират откриването на шоуруми като една от възможностите да адресират потенциални загуби.
Този тип магазини подпомагат онлайн продажбите, както и допринасят за лоялността към бранда и предоставят възможност клиентите да видят, докоснат и изпробват продуктите. Тенденцията е подкрепена и от съображения, свързани с разходите на търговците, тъй като не е нетипично 40% от закупените онлайн артикули да бъдат върнати. Това създава значителни логистични и финансови затруднения.“Шоурумингът се прилага от всякакви видове търговци. В Холандия, един от онлайн брандовете, които бързо възприемат тази тенденция, е Fietsenwinkel – компания за велосипеди.
Тя има магазини за пробване на продуктите, които след това клиентите закупуват през интернет сайта й. Тя притежава над 30 аутлета в Холандия, където могат да се поправят велосипеди или да се изпробват нови модели.Наемането на физически магазини се отразява благоприятно и на търговците, и на собствениците на площи. Etienne van Unen от Colliers казва: „Поради факта, че шоурумите често не се намират на първокласни локации, които са предпочитани от останалите търговци (с физически магазини), наемите са на приемливи нива – изгодни и за наематели, и за наемодатели. Наемодателят отдава имот, който е считан за проблематичен или непривлекателен, поради което неговият наем е по-нисък от стандартния за първокласна локация.“
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)