Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Facebook ще провежда по-стриктни проверки на рекламодатели, които публикуват политическо съдържание. Новите мерки ще влязат в сила преди изборите в САЩ, като рекламодателите ще трябва да удостоверят идентичността си и да споделят информация за всяка реклама, която публикуват.
Twitter също предприе подобни мерки, създавайки нов портал, в който ще бъдат публикувани всички реклами и информация за това кой ги спонсорира.
„Щом стане въпрос за реклами във Facebook потребителите трябва да могат да идентифицират кой ги е публикувал и да видят всички останали реклами, които спонсорира. Най-вече политически реклами. Подобно ниво на прозрачност е от полза за демокрацията и е добро за избирателния процес“, разказа вицепрезидентът по рекламите във Facebook Роб Голдман.
От Facebook споделят още, че новите мерки ще бъдат приложени за предстоящите федерални избори в САЩ, но в бъдеще ще засегнат реклами за изборни кампании и в други страни. Под рекламата ще се визуализира текстът „Платено от“. Потребителите ще могат да получат пълната информация за рекламодателя както и защо виждат рекламата. Освен това от началото на ноември потребителите ще могат да посещават страниците, които следват, и да видят какви реклами са били публикувани от тях.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)