Сега четете
Маркетингът от уста на уста е най-ефективната маркетингова стратегия

Маркетингът от уста на уста е най-ефективната маркетингова стратегия

IMG_1Първият форум за споделен бизнес опит на членове на българските дружества на BNI се проведе при много голям посетителски интерес. Над 100 представители на различни бизнеси се включиха в дискусиите. В рамките на два модула 8 предприемачи разказаха за пътя на своя бизнес, причините да го започнат, начините за преодоляване на трудности и мотивацията да продължат.

Вдъхновителите – Павел Хрисков, Ангелина Пенкова, д-р Бранимир Кирилов, Надежда Ванева,  Николай Кондев, Гена Събева, Деян Василев и Виктория Алексиева, споделиха съкровени лични истории и създадоха неподправена атмосфера на приятелство, взаимност и доверие.

IMG_7
Ангелина Пенкова, Комтрейл (BNI Доверие)

BNI – Business Networking International e международна организация, която помага на своите членове да развиват бизнеса си, – с помощта на структурирана, позитивна и професионална програма за маркетинг чрез бизнес препоръки от уста на уста, като ги насърчава да развиват значими и дългосрочни отношения с утвърдени професионалисти и хора от бизнеса. През 2016 г. членовете на BNI са генерирали повече от 13,5 млрд. долара от бизнес, – чрез препоръки.

 Светлана Проданова-Вълчева и Пламен Вълчев, национални директори на BNI България
Светлана Проданова-Вълчева и Пламен Вълчев, национални директори на BNI България

В България BNI официално открива своето първо дружество на 1 декември 2015. До 1 юни 2017 г. в организацията членуват 90 предприемачи и представители на различни бизнес сфери. Функционират три дружества и две нови са в процес на създаване. През декември 2016 г. членовете празнуваха 1 000 000 лева от бизнес чрез препоръки.

Николай Кондев, Номер 1 Адвъртайзинг (BNI Партньори)
Николай Кондев, Номер 1 Адвъртайзинг (BNI Партньори)

Философията на BNI е „Печелиш повече, когато помагаш на другите да печелят!“ (Givers Gain®). Основните ценности, върху които организацията се фокусира, са Традиции + Иновации, Признание и Отговорност. Силата на BNI е в силата на споделените ценности, огромната позитивна енергия, която обединява местните бизнеси и им помага заедно да стават по-умели, по-големи и да оставят по-значим отпечатък. Показателни са думите на един от националните директори на Холандия: „Когато попаднеш в BNI, сякаш си сред стари приятели, които никога не си виждал преди“.

Гена Събева, Събеви груп (BNI Успех)
Гена Събева, Събеви груп (BNI Успех)

Споделеният опит е ценен, защото в него всеки от нас открива себе си и може би намира отговори на въпроси, които, лутайки се в ситуациите на собствената си история, не е открил. Свободата да споделиш и щастието, че си полезен, е ценността, която остана за Вдъхновителите, а всеки от тях бе удостоен със специален СЕРТИФИКАТ.

Виктория Алексиева, Кейк Бокс (BNI Партньори)
Виктория Алексиева, Кейк Бокс (BNI Партньори)

Маркетингът от уста на уста (МОУНУ) е най-ефективната маркетингова стратегия. – споделя Пламен Вълчев, национален директор на BNI България – международна организация за бизнес, – чрез препоръки. – Първата стъпка към успешен МОУНУ е осъзнаването, че на пазара има сегмент от хора, потенциални клиенти, които се нуждаят от вашите продукти и/или услуги също толкова, колкото вие от сделката с тях. Тези хора не искат да търсят в google поредния доставчик и да избират този, който има най-атрактивен сайт. При МОУНУ посланието за ползите от вашите продукти и услуги се доставя до целевите клиенти от хората, които ви познават, вярват и препоръчват. Те говорят за Вас вместо Вас и когато Вие и Вашите служители не сте там. Партньорите Ви за препоръки стават Вашия маркетинг екип. Това е изключително ефективна като разход и като степен на постигане на предварително доверие комуникация. Доказано е, че клиентите по препоръка са с 18% по-лоялни, с 25% по-рентабилни и е с 400% по-вероятно да ви препоръчват на следващ потенциален клиент.“

д-р Бранимир Кирилов, Медикал Дент (BNI Доверие)
д-р Бранимир Кирилов, Медикал Дент (BNI Доверие)

 

IMG_12
Павел Хрисков, Интелексис (BNI Успех)

 

Деян Василев, MoitePari.bg (BNI PRO)
Деян Василев, MoitePari.bg (BNI PRO)

 

Надежда Ванева, Комуникационна Агенция 3CON (BNI Успех)
Надежда Ванева, Комуникационна Агенция 3CON (BNI Успех)

Форумът завърши с нетуъркинг коктейл, на който гостите се насладиха на ароматните вина, предоставени от партньорите на събитието и членове на BNI България:

Georgiewi Bros – създадена от двама братя, водени от мечтите си за общ бизнес и създаване на нещо ново и уникално за България и региона. Винарната предлага вина от сорта широка мелнишка лоза най-високо качество – резултат на дълга и грижлива селекция от първокласно грозде, отгледано в екологично чист район, съчетал благодатни почви и необходимото количество слънчеви лъчи.

Вижте и

IMG_2

КИНО И ВИНО – форматът е създаден от Веселин и Юлия Савови, вносители на специално селектирани италиански вина. КИНО И ВИНО съчетава в забавна форма дуалистична експертиза – в киното и виното. Дегустациите, които включва формата, се допълват с разкази за различните представяни вина и избрана филмова тема.

Партньор на събитието бяха: D-Trade (вносители на Кафе Мокамбо). Официален домакин – хотел „Маринела“.

Форумът за споделен бизнес опит ПЪТЯТ НА МОЯ БИЗНЕС се проведе с медийната подкрепа на:

b2bmedia, manifesto.bg, facti.bg, eventspro.bg, jobtiger.bg, expoworld.bg, uspelite.bg, thexperts.bg,   luboslovie.bg/, Българската асоциация на ПР агенциите – БАПРА, Българската асоциация за управление на хора, списание „Човешки ресурси“.

Каква е вашата реакция?
Много ми хареса
0
Не ми хареса
0
Не съм сигурен
0
Развълнувах се
0
Вижте коментарите (0)

Напиши коментар

Вашият мейл адрес няма да бъде публикуван.

Нагоре