Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Директорът в издателство „Просвета“ Никола Кицевски сравни противниците на идеята за „учебници за бедни и богати“ със севернокорейските водачи – опитвали се заличат чувството за социално неравенство.
Репликата му се чу в ефир в разговор „за“ и „против“ цветните учебници и черно-белите им по-евтини варианти в студиото на Нова тв тази сутрин. Срещу Кицевски бяха две майки, крайно възмутени от хрумването.
Децата знаят, че има социално неравенство. На 15 септември едните ще отидат с раница за 5 лева, а други – за 50, посочи Кицевски, определи възмущението им като лицемерие и го сравни сравни с поведението на комунистическите вождове в Северна Корея.
Има една държава, която се бори с чувството за социално неравенство, нарича се Северна Корея, заяви той и предложи на същия принцип да забраним по-евтиното кисело мляко. Майките отвърнаха, че поведението му е „тотално неадекватно“ и е добре да го знае.
Според него възмущението било „пушилка, за да не се види какво прави министерството“ (бел. ред. на образованието). А МОН и издателствата направили невъзможното, за да има навреме нови учебници в училище.
И едните, и другите са далече от истината и нямат представа от ценностната система на учениците, заключи директорът на 51-во училище Асен Александров, който също бе свидетел на словесната престрелка в студиото.
Той бе категоричен, че маркетингово послание на „Просвета“ е „много неуместно“, особено в общество като нашето, което е „тотално чувствително към социалното неравенство“, но гледа най-незначителните му проявления.
Разделянето на учебниците на цветни и черно-бели е много лоша идея, смята и читателят ни Александър Димитров, който вчера изпрати коментара си до OFFNews.
Александър Димитров
Децата ще си купят цветни учебници само и само, за да не изглеждат бедни, за да не им се подиграват съучениците им, че са такива, смята той.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)