Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 –…
Съвети при избора и покупката на играчки предлага Комисията за защита на потребителите (КЗП) в навечерието на Деня на детето – 1 юни.
От комисията препоръчват при покупка на играчки, потребителите внимателно да прочетат информацията за съдържащите се в опаковката елементи и по възможност да проверят наличността им. Също така да потърсят указания за играта, за да преценят дали няма да се наложи да се купуват допълнителни приложения за нея. Да обърнат внимание за евентуални предупреждения относно минимална възраст на детето, съветват още от КЗП.
Към търговците при продажба на играчки от комисията препоръчват да описват подробно съдържащите се във всяка игра части и да предоставят указания към нея, както и да информират предварително в случай на необходимост от закупуване на допълнителни елементи за ползването на играта. Да не използват заблуждаващи послания при представянето на играта, за да не се формират у децата погрешни очаквания към нея, допълват от КЗП.
Те съобщават за потвърдена наскоро от съда тяхна заповед за забрана на нелоялна практика при продажбата на играчка. Вносителят на детски играчки „Феликс Тойс“ ООД е предлагал колекционерска серия от шест извънземни същества „Чудовищата Тютанс“ в различни опаковки, без да информира потребителите за вида и броя на включените в конкретния комплект снаряди.
Илюстрациите върху кутиите и телевизионната реклама създават впечатлението, че всяка от играчките стреля и със стрелички, и с топчета. На практика обаче дадено „извънземно“ може да изстрелва само единия вид снаряд, но кой – става ясно едва след разопаковане и тестване. КЗП се е произнесла, че това представлява нелоялна търговска практика.
Каква е вашата реакция?
Главен редактор на Любословие.bg. Доктор по научна специалност: 05.11.02 – Политология (Публична администрация) с тема на дисертационния труд: Комуникации в процеса на политиките (Изграждане на обществена съпричастност при стратегически публично-частни партньорства). Андрей Велчев е магистър по Политически мениджмънт и публични политики и магистър по Масови комуникации в Нов български университет. Автор е на множество публикации и интервюта, посветени на проблемите на комуникациите, журналистиката, маркетинга и политическите комуникации. Член е на Българското дружество за връзки с обществеността, Съюза на българските журналисти и International Federation of Journalists (IFJ)