Американският Департамент по национална сигурност обмисля да разшири забраната за носене на електроника в ръчния багаж на пътниците в самолетите към САЩ. В момента има такава забрана за полетите към страната от 10 летища в Близкия Изток и северните части на Африка, но тя може да се разшири значително, съобщава CBS News.
Забраната за мобилни електронни устройства на борда на пътническите самолети, която администрацията на Доналд Тръмп въведе, може да засегне и някои европейски страни. Според данни на шестима държавни служители от САЩ и Европа, Департаментът по вътрешна сигурност трябва да направи официално изявление, което е въпрос само на време.
Забраната за мобилни електронни устройства на борда на пътническите самолети, която администрацията на Доналд Тръмп въведе, може да засегне и някои европейски страни,
дори и Великобритания.
В момента представителите на правителството правят редовни срещи с американските авиокомпании, за да обсъждат предимствата на разширяването на забраната спрямо неудобствата, които ще причини. Очаква се окончателното решение да бъде взето до няколко седмици, а според онлайн изданието CNET, може да бъде обявено дори и тази седмица.
За сега официалната позиция на институциите в САЩ е, че подобно решение не е вземано, но постоянно се правят анализи за подобряването на сигурността на базата на получената информация от разузнавателните служби и ако се налага, ще бъдат направени съответните промени.
Други източници на CBS News казват, че забраната за качване на лаптопи в ръчния багаж се дискутира от повече от година. Основното притеснение е, че повечето бизнесмени ще се откажат да пътуват, ако не могат да работят по време на полета.
Предполага се, че сред авиолините, които ще бъдат включени в забраната, са United Airlines, Delta Air Lines и American Airlines Group, с които в момента се обсъждат предимствата на разширяването на забраната спрямо неудобствата, които ще причини.
Ако бъде приета, забраната ще накара всички пътници да слагат всякаква електроника, по-голяма от мобилен телефон, в чекирания багаж. Това води и до други рискове, защото доста лична и служебна информация ще остане без наблюдение.
Европейските регулатори вече предупредиха, че потенциалното съхраняване на стотици устройства при полети на дълги разстояния би могло да застраши безопасността, като увеличи риска от пожар заради литиево-йонни батерии.